Trein kan slag om China niet winnen van schip

Kunnen spoorcorridors tussen China en Noord-Europa uitgroeien tot stevige concurrenten voor lijnvaartdiensten via het Suezkanaal of gaat het om een transportoplossing die zich op andere niches richt?

DB Schenker leverde pionierswerk toen het al in 2007 een treinverbinding tussen Peking en Hamburg tot stand bracht. Daarna volgden nog andere diensten, voornamelijk westbound tussen Chongqing en Duisburg voor hoogwaardige vracht en eastbound tussen Leipzig/Wackersdorf en Shenyang voor een CKDtrafiek.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Trein kan slag om China niet winnen van schip | NT

Trein kan slag om China niet winnen van schip

Kunnen spoorcorridors tussen China en Noord-Europa uitgroeien tot stevige concurrenten voor lijnvaartdiensten via het Suezkanaal of gaat het om een transportoplossing die zich op andere niches richt?

DB Schenker leverde pionierswerk toen het al in 2007 een treinverbinding tussen Peking en Hamburg tot stand bracht. Daarna volgden nog andere diensten, voornamelijk westbound tussen Chongqing en Duisburg voor hoogwaardige vracht en eastbound tussen Leipzig/Wackersdorf en Shenyang voor een CKDtrafiek.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu