De omzet van de pakketvervoerder liet verder een stijging zien van ruim 9% naar 23,2 miljard dollar. Die stijging was vooral toe te schrijven aan een sterke groei van het pakketvervoer in het buitenland en bij de divisie logistiek. Daarnaast stegen de tarieven met bijna 5% dit jaar.

Op de grote Amerikaanse thuismarkt bleef de groei van de omzet steken bij 7,4%. Dat is onder meer toe te schrijven aan het feit dat Amazon.com, de grootste klant van UPS, steeds meer het eigen netwerk gebruikt voor het pakketvervoer. De Amerikaanse koerier richt zich daardoor meer en meer op de kleinere e-commerce bedrijven en zakelijke klanten in de VS.

Tariefsverhoging

UPS verwacht voor het laatste kwartaal van het lopende boekjaar een verdere toename van de winst. Voor de gebruikelijke piek in de aanloop naar de kerstdagen zegt UPS intussen zo’n extra 100.000 tijdelijke medewerkers te willen inhuren om de grote toestroom aan pakketten op tijd te kunnen afwikkelen. UPS zal verder voor het boekjaar 2022 de tarieven met 5,9% verhogen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding