Al deze investeringen gebeuren onder de nieuwe merknaam DHL eCommerce, waardoor de oude naam, DHL Parcel, verdwijnt uit de Nederlandse markt.
200.000 pakketten per dag
Vanuit het nieuwe bovenregionale sorteerhub, waarvan DHL er straks vijf bezit in Nederland, zullen in de tweede helft van 2025 zo’n 130 zogeheten CityHubs van DHL rechtstreeks worden beleverd in de noordelijke provincies. De bouwkosten van het vrachtpand, inclusief de volautomatische sorteerinstallatie, bedragen in totaal 60 miljoen euro. Het gaat daarbij om een dc met een een oppervlakte van 21.000 vierkante meter.
DHL kan in het nieuwe pakketcentrum dagelijks maximaal 200.000 pakketten verwerken met 300 medewerkers. De nieuwe investeringen komen boven het lopende programma, waarbij 27 nieuwe CityHubs worden gebouwd in Nederland, laat DHL verder weten.
‘Marktaandeel naar 40%’
DHL zegt dat de investeringen nodig zijn, omdat de volumes de afgelopen tijd ‘substantieel’ zijn gegroeid. Daardoor heeft de Duitse koerier momenteel naar eigen zeggen een marktaandeel in de Nederlandse ‘consumentenbelevering heeft van 40%’. DHL breidt verder zijn vloot uit met 500 elektrische bestelbussen. Daarmee is 65% van de pakketvloot van DHL straks geëlektrificeerd.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?