Security: Verzet bij reders en verladers tegen totaalscan

Wereldvreemd, onwerkbaar, ‘dit gaat echt niet gebeuren’. De internationale organisatie van rederijen, de World Shipping Council (WSC), reageert fel op de Amerikaanse scanwet en ze is bepaald niet de enige opposant. De EU, die een economische ramp voorziet, verladers uit alle landen en allerhande deskundigen vinden het maar een belachelijk plan.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ben het zeker eens met deze stelling. Vergeet inderdaad de problemen op de terminals niet, stakingen bij douane en sleepdiensten.

We moeten er met z’n allen voor knokken en zorgen dat het buitenland onze taak niet overneemt.

Geplaatst door: Ruben op

Hebben we het niet een beetje zelf afgeroepen? Ik zie het iedere ochtend weer gebeuren. Ouders die 500 meter van school wonen brengen de kinderen met de auto. tegenwoordig heeft een gemiddeld gezin 2 auto’s. De file’s daar zijn we zelf deels verantwoordelijk voor want ooohhh wat kijken we graag naar de schade bij een ander. Het spoor zit vol en de rivieren tja ook dat raakt vol. Ik denk dat we moeten durven zeggen. Meer kunnen wij helaas “nog” niet aan. We zijn niet kwetsbaar. We hebben de kwets

Geplaatst door: Marco E op

Naar mijn mening moet het wegvervoer zo veel mogelijk worden stilgelegd, en daarvoor spoor- en waterwegen ten volle worden benut, waarbij wegvervoer uitsluitend als uitvalsbasis wordt gebruikt. Kleindistributie over de weg, grootvolumetransport per spoor of over water. Het enige probleem hierbij is dat Nederland te weinig in en uitgangen heeft. Ligt de Rijn stil, ligt het land stil. En Nederland heeft welgeteld 9 sporen die Duitsland in lopen. Het probleem is niet dat de netten niet fijnmazig ge

Geplaatst door: M.B.6 op

Dag Michel,

Dhr Blokhuis zit in de VUT. Hij werkt dus niet meer in het transport.

Verder ben ik het wel met je eens.

In deze tijd moeten bedrijven flexibel zijn, op de situatie inspringen en daarmee zich bewijzen.

De stelling slaat verder helemaal nergens op. We zijn niet te kwetsbaar. Maar ook niet on-kwetsbaar, en daar schrikken mensen blijkbaar wel eens van.

Geplaatst door: Willem op

Beetje overtrokken reactie van G. Blokhuis. Wees eens een vent! Juist nu moet je naar de juiste oplossingen gaan zoeken. En zullen de sterkste overleven. Mensen die nu afhaken hebben ook niets in deze branche te zoeken. Misschien zoeken ze nog mensen bij de douane of op het gemeentehuis.

Geplaatst door: Michel op

ben voor de verandering eens niet eens met deze stelling, las de rijn voor een komplete week geblokkeerd is kan men absoluut niet verwachten dat dit zonder kleerscheuren gepaard gaat, dat de markt al bijna een half jaar overbelast is wisten we al, maar dit is nou eens (let op ECT) echte overmacht

Geplaatst door: Steven Been op

Ik ben een weg – transportman in hart en nieren, doch zit in de vut. Als ex – transportplanner/ manager heb ik alles al meegemaakt in het transport. Elke keer blijkt weer, dat het wegtransport uiteindelijk in veel gevallen de zaak moet redden.

Weg / water en rail hebben alle recht naast elkaar te bestaan, maar het wegtransport wordt bijna door de hele maatschappij als zondebok gebruikt en dat is volledig ten onrechte.

Voor de mensen uit de branche, die hun werk met hart en ziel doen

Geplaatst door: g. blokhuis op
Security: Verzet bij reders en verladers tegen totaalscan | NT

Security: Verzet bij reders en verladers tegen totaalscan

Wereldvreemd, onwerkbaar, ‘dit gaat echt niet gebeuren’. De internationale organisatie van rederijen, de World Shipping Council (WSC), reageert fel op de Amerikaanse scanwet en ze is bepaald niet de enige opposant. De EU, die een economische ramp voorziet, verladers uit alle landen en allerhande deskundigen vinden het maar een belachelijk plan.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Ben het zeker eens met deze stelling. Vergeet inderdaad de problemen op de terminals niet, stakingen bij douane en sleepdiensten.

We moeten er met z’n allen voor knokken en zorgen dat het buitenland onze taak niet overneemt.

Geplaatst door: Ruben op

Hebben we het niet een beetje zelf afgeroepen? Ik zie het iedere ochtend weer gebeuren. Ouders die 500 meter van school wonen brengen de kinderen met de auto. tegenwoordig heeft een gemiddeld gezin 2 auto’s. De file’s daar zijn we zelf deels verantwoordelijk voor want ooohhh wat kijken we graag naar de schade bij een ander. Het spoor zit vol en de rivieren tja ook dat raakt vol. Ik denk dat we moeten durven zeggen. Meer kunnen wij helaas “nog” niet aan. We zijn niet kwetsbaar. We hebben de kwets

Geplaatst door: Marco E op

Naar mijn mening moet het wegvervoer zo veel mogelijk worden stilgelegd, en daarvoor spoor- en waterwegen ten volle worden benut, waarbij wegvervoer uitsluitend als uitvalsbasis wordt gebruikt. Kleindistributie over de weg, grootvolumetransport per spoor of over water. Het enige probleem hierbij is dat Nederland te weinig in en uitgangen heeft. Ligt de Rijn stil, ligt het land stil. En Nederland heeft welgeteld 9 sporen die Duitsland in lopen. Het probleem is niet dat de netten niet fijnmazig ge

Geplaatst door: M.B.6 op

Dag Michel,

Dhr Blokhuis zit in de VUT. Hij werkt dus niet meer in het transport.

Verder ben ik het wel met je eens.

In deze tijd moeten bedrijven flexibel zijn, op de situatie inspringen en daarmee zich bewijzen.

De stelling slaat verder helemaal nergens op. We zijn niet te kwetsbaar. Maar ook niet on-kwetsbaar, en daar schrikken mensen blijkbaar wel eens van.

Geplaatst door: Willem op

Beetje overtrokken reactie van G. Blokhuis. Wees eens een vent! Juist nu moet je naar de juiste oplossingen gaan zoeken. En zullen de sterkste overleven. Mensen die nu afhaken hebben ook niets in deze branche te zoeken. Misschien zoeken ze nog mensen bij de douane of op het gemeentehuis.

Geplaatst door: Michel op

ben voor de verandering eens niet eens met deze stelling, las de rijn voor een komplete week geblokkeerd is kan men absoluut niet verwachten dat dit zonder kleerscheuren gepaard gaat, dat de markt al bijna een half jaar overbelast is wisten we al, maar dit is nou eens (let op ECT) echte overmacht

Geplaatst door: Steven Been op

Ik ben een weg – transportman in hart en nieren, doch zit in de vut. Als ex – transportplanner/ manager heb ik alles al meegemaakt in het transport. Elke keer blijkt weer, dat het wegtransport uiteindelijk in veel gevallen de zaak moet redden.

Weg / water en rail hebben alle recht naast elkaar te bestaan, maar het wegtransport wordt bijna door de hele maatschappij als zondebok gebruikt en dat is volledig ten onrechte.

Voor de mensen uit de branche, die hun werk met hart en ziel doen

Geplaatst door: g. blokhuis op