‘Duitse aansluiting Betuwelijn niet vóór 2018’

De doortrekking van de Betuwelijn in Duitsland dreigt nog meer vertraging op te lopen. In de planning van Deutsche Bahn is de voltooiing van het traject Emmerich-Oberhausen verschoven naar 2018.

Dat zei president-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam donderdag bij de presentatie van de Havenvisie 2030.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Volgens mij is anoniem niet toegestaan maar kennelijk gedogen we rustig verder. Heb reeds 4 jaar geleden aangegeven dat het wel eens lang kon gaan duren want Rotterdam is geen prioriteit voor DBSchenker. Die trekken nog steeds Hamburg en Bremen etc voor ondanks alle uitspraken in het verleden van allerlei mensen dat dat niet zo was. We zullen er dus mee moeten leven dat de grootste haven van Duitsland eenvouding niet voor vol word aangezien vanwegen te groot gevaar voor eigen havens.

Geplaatst door: Jan van Exel op

De binnenvaart zou maar wat graag met een half miljoen teu aan de slag gaan, begrijpelijk. Het gemiddelde binnenvaartschip doet echter te lang over het bereiken van de bestemming en het is zeker niet ‘groener’ dan treinen met electrische tractie.

Geplaatst door: Fred op

Het grappige is dat er tijdens de aanleg van het A15 tracé al ernstige vermoedens waren dat Duitsland voorlopig niet veel zou doen om de capaciteit daar te verhogen, en dat 2013 ‘nicht im frage’ was.
Hoogste tijd om de treinen met eindbestemming Duitsland flink in de vertraging te gooien!

Geplaatst door: b-noniem op

Ach.. misschien is snelheid ook wat waard. Een container om 16.00 geladen bij cobelfret euromax of ect staat met de trein rond 7.00 de volgende ochtend in Basel, of in Frankfurt a/d oder.. dat zie ik met een schip nog niet gebeuren.

Geplaatst door: dennis op

de duitsers zijn nooit van plan geweest de betuwelijn door te trekken. er is een afspraak over maar geen verdrag.
De betuwelijn zal nooit doorgetrokken worden.
Zie kritiek Rekenkamer op besluitvorming
btuwelijn.

Geplaatst door: w.brouwer op

Volgens Smits betekent het ontbreken van de schakel dat vanuit Rotterdam een half miljoen teu per jaar minder over het spoor het achterland in kan.

een half miljoen teu is een peulenschil voor de binnen vaart.

moeder natuur geeft ons een vaar weg.
Maar mensen denken het beter te kunnen en legen een ijzeren weg neer. Wat nog steeds niet optimaal functioneert en meer geld en co2 uitstoot kost.

Geplaatst door: anoniem op
‘Duitse aansluiting Betuwelijn niet vóór 2018’ | NT

‘Duitse aansluiting Betuwelijn niet vóór 2018’

De doortrekking van de Betuwelijn in Duitsland dreigt nog meer vertraging op te lopen. In de planning van Deutsche Bahn is de voltooiing van het traject Emmerich-Oberhausen verschoven naar 2018.

Dat zei president-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam donderdag bij de presentatie van de Havenvisie 2030.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Volgens mij is anoniem niet toegestaan maar kennelijk gedogen we rustig verder. Heb reeds 4 jaar geleden aangegeven dat het wel eens lang kon gaan duren want Rotterdam is geen prioriteit voor DBSchenker. Die trekken nog steeds Hamburg en Bremen etc voor ondanks alle uitspraken in het verleden van allerlei mensen dat dat niet zo was. We zullen er dus mee moeten leven dat de grootste haven van Duitsland eenvouding niet voor vol word aangezien vanwegen te groot gevaar voor eigen havens.

Geplaatst door: Jan van Exel op

De binnenvaart zou maar wat graag met een half miljoen teu aan de slag gaan, begrijpelijk. Het gemiddelde binnenvaartschip doet echter te lang over het bereiken van de bestemming en het is zeker niet ‘groener’ dan treinen met electrische tractie.

Geplaatst door: Fred op

Het grappige is dat er tijdens de aanleg van het A15 tracé al ernstige vermoedens waren dat Duitsland voorlopig niet veel zou doen om de capaciteit daar te verhogen, en dat 2013 ‘nicht im frage’ was.
Hoogste tijd om de treinen met eindbestemming Duitsland flink in de vertraging te gooien!

Geplaatst door: b-noniem op

Ach.. misschien is snelheid ook wat waard. Een container om 16.00 geladen bij cobelfret euromax of ect staat met de trein rond 7.00 de volgende ochtend in Basel, of in Frankfurt a/d oder.. dat zie ik met een schip nog niet gebeuren.

Geplaatst door: dennis op

de duitsers zijn nooit van plan geweest de betuwelijn door te trekken. er is een afspraak over maar geen verdrag.
De betuwelijn zal nooit doorgetrokken worden.
Zie kritiek Rekenkamer op besluitvorming
btuwelijn.

Geplaatst door: w.brouwer op

Volgens Smits betekent het ontbreken van de schakel dat vanuit Rotterdam een half miljoen teu per jaar minder over het spoor het achterland in kan.

een half miljoen teu is een peulenschil voor de binnen vaart.

moeder natuur geeft ons een vaar weg.
Maar mensen denken het beter te kunnen en legen een ijzeren weg neer. Wat nog steeds niet optimaal functioneert en meer geld en co2 uitstoot kost.

Geplaatst door: anoniem op