Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Transport en Logistiek Nederland (TLN) vreest dat vervoer in en door Duitsland ‘onbetaalbaar’ wordt door de sterke verhoging van de tarieven van de kilometerheffing voor vrachtverkeer in dat land.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Het is puur geldklopperij wat Duitsland nu doet . Een schonere Euro 6 met 5 assen of meer ,waar bijna alle bedrijven in hebben geinvesteerd ook vanwege een voordeliger maut tarief , word nu het zwaarste verhoogd 37% . Nu is het verschil tussen Euro 5 en Euro 6 nog 2 cent per kilometer . Met de nieuwe regeling word dat 1 cent .Met andere woorden ieder heeft veel geinvesteerd in Euro 6 trucks en word er nu de dupe van en omdat er steeds minder Euro 5 trucks zijn gaat de Duitse regering dit bij de Euro 6 bezitters extra halen . Ik vind het te treurig voor woorden en niemand kan er wat tegen doen . Het gaat niet om schoner maar om geld graaien
Klant betaalt.
Maar vindt het niet normaal
Overal fille en weg afsluitingen en moet je nog meer per km betalen