Column – Schiphol moet smoel tonen

Ton & Teu

In de aanloop naar de Luchtvaartnota 2020-2050 stelde de Erasmus Universiteit een notitie op over de rol van luchtvracht voor de netwerkkwaliteit van Luchthaven Schiphol. Uit die notitie bleek duidelijk dat luchtvaartmaatschappijen die vracht vervoeren in de belly van passagiersvliegtuigen daarmee aantrekkelijk extra inkomsten genereren op vluchten die in hoofdzaak hun bestaan danken aan de inkomsten van passagiers. En bovendien dat een aantal intercontinentale passageroutes zo goed als zeker alleen kan bestaan door die bijdrage uit de vracht.

Cora van Nieuwenhuizen, Schiphol

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Column – Schiphol moet smoel tonen | NT

Column – Schiphol moet smoel tonen

Ton & Teu

In de aanloop naar de Luchtvaartnota 2020-2050 stelde de Erasmus Universiteit een notitie op over de rol van luchtvracht voor de netwerkkwaliteit van Luchthaven Schiphol. Uit die notitie bleek duidelijk dat luchtvaartmaatschappijen die vracht vervoeren in de belly van passagiersvliegtuigen daarmee aantrekkelijk extra inkomsten genereren op vluchten die in hoofdzaak hun bestaan danken aan de inkomsten van passagiers. En bovendien dat een aantal intercontinentale passageroutes zo goed als zeker alleen kan bestaan door die bijdrage uit de vracht.

Cora van Nieuwenhuizen, Schiphol

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu