Co-innovatie (commentaar)

Super EcoCombi

De Super EcoCombi (SEC) kreeg deze week een grote tegenvaller te verwerken. Na jaren van voorbereiding en vlak voor de geplande opening van een testtraject tussen Rotterdam en Venlo, gooiden de RDW en de SWOV (Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) roet in het eten met een vernietigend oordeel. De SEC krijgt geen ontheffing voor de openbare weg. De 32 meter lange combinatie is eenvoudigweg te groot om fatsoenlijk door de bochten en rotondes van het Nederlandse wegennet te komen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Co-innovatie (commentaar) | NT

Co-innovatie (commentaar)

Super EcoCombi

De Super EcoCombi (SEC) kreeg deze week een grote tegenvaller te verwerken. Na jaren van voorbereiding en vlak voor de geplande opening van een testtraject tussen Rotterdam en Venlo, gooiden de RDW en de SWOV (Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) roet in het eten met een vernietigend oordeel. De SEC krijgt geen ontheffing voor de openbare weg. De 32 meter lange combinatie is eenvoudigweg te groot om fatsoenlijk door de bochten en rotondes van het Nederlandse wegennet te komen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu