Tijd voor herziening vrijstelling lijnvaartkartels

Commentaar

In de lijnvaart is sprake van een oligopolie. Vanwege de allian­ties zijn er eigenlijk maar drie spelers. Dat ging jaren goed doordat de tarieven voor zeevracht relatief laag waren en de dienstverlening heel goed. Maar nu er een nijpend capaciteitstekort is en tarieven exploderen, beginnen verladers zich voorzichtig te roeren.

MSC OSCAR at APM Terminals Rotterdam

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Tijd voor herziening vrijstelling lijnvaartkartels | NT

Tijd voor herziening vrijstelling lijnvaartkartels

Commentaar

In de lijnvaart is sprake van een oligopolie. Vanwege de allian­ties zijn er eigenlijk maar drie spelers. Dat ging jaren goed doordat de tarieven voor zeevracht relatief laag waren en de dienstverlening heel goed. Maar nu er een nijpend capaciteitstekort is en tarieven exploderen, beginnen verladers zich voorzichtig te roeren.

MSC OSCAR at APM Terminals Rotterdam

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu