‘Compensatie van 10% door truckkartel is verdedigbaar’

interview

Door verboden prijsafspraken binnen het truckkartel betaalden kopers van 1997 tot en met 2011 te veel voor nieuwe vrachtwagens. In Nederland hebben veel van hen zich verenigd in de claim-bv NLtruckkartel, die probeert de schade te verhalen bij de fabrikanten. Na een lange juridische aanloop is het nu bijna zo ver dat de rechter kan gaan kijken naar wat die schade nu precies is. Erik-Jan ­Zippro is partner bij advocatenkantoor Hausfeld, dat de claim­organisatie vertegenwoordigt. ‘Een schade ter grootte van 10% van de aanschafprijs is goed verdedigbaar’, zegt hij.

Foto: Erik-Jan ­Zippro

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Compensatie van 10% door truckkartel is verdedigbaar’ | NT

‘Compensatie van 10% door truckkartel is verdedigbaar’

interview

Door verboden prijsafspraken binnen het truckkartel betaalden kopers van 1997 tot en met 2011 te veel voor nieuwe vrachtwagens. In Nederland hebben veel van hen zich verenigd in de claim-bv NLtruckkartel, die probeert de schade te verhalen bij de fabrikanten. Na een lange juridische aanloop is het nu bijna zo ver dat de rechter kan gaan kijken naar wat die schade nu precies is. Erik-Jan ­Zippro is partner bij advocatenkantoor Hausfeld, dat de claim­organisatie vertegenwoordigt. ‘Een schade ter grootte van 10% van de aanschafprijs is goed verdedigbaar’, zegt hij.

Foto: Erik-Jan ­Zippro

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu