Herstructurering spoorwegen vormt kern van Duits verkeersbeleid

De vijftiende juli 1992 zal in de geschiedenis van de Duitse spoorwegen zeker een belangrijke plaats innemen. Op die dag keurde namelijk de Bondsregering het plan goed voor reorganisatie en uiteindelijke privatisering van de Westduitse Bundesbahn en Oostduitse Reichsbahn. Als alles volgens schema verloopt, zijn de Duitse spoorwegen vanaf het jaar 2002 volledig geprivatiseerd. Op nog langere termijn zal de Deutsche Eisenbahn AG (DEAG) ook naar de beurs gaan.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Herstructurering spoorwegen vormt kern van Duits verkeersbeleid | NT

Herstructurering spoorwegen vormt kern van Duits verkeersbeleid

De vijftiende juli 1992 zal in de geschiedenis van de Duitse spoorwegen zeker een belangrijke plaats innemen. Op die dag keurde namelijk de Bondsregering het plan goed voor reorganisatie en uiteindelijke privatisering van de Westduitse Bundesbahn en Oostduitse Reichsbahn. Als alles volgens schema verloopt, zijn de Duitse spoorwegen vanaf het jaar 2002 volledig geprivatiseerd. Op nog langere termijn zal de Deutsche Eisenbahn AG (DEAG) ook naar de beurs gaan.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu