Met Boel verdwijnt de Belgische grote scheepsbouw Vervolg van voorpagina

ANTWERPEN – "We hebben gewoon het geld niet voor een nieuwe kapitaalsinbreng, omdat we het nodig hebben voor CMB." Aldus Almabo- en Boel-bestuurder Nicolas Saverys, die met dit simpele statement het het lot van Boelwerf bezegelde. Daarmee gaan 1800 banen en tweederde van de Belgische scheepsbouwcapaciteit verloren. Almabo, de holding van de familie Saverys, nam vorig jaar het noodlijdende transportconcern CMB over en ziet daarin kennelijk meer heil dan in de al al decennia la

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Met Boel verdwijnt de Belgische grote scheepsbouw Vervolg van voorpagina | NT

Met Boel verdwijnt de Belgische grote scheepsbouw Vervolg van voorpagina

ANTWERPEN – "We hebben gewoon het geld niet voor een nieuwe kapitaalsinbreng, omdat we het nodig hebben voor CMB." Aldus Almabo- en Boel-bestuurder Nicolas Saverys, die met dit simpele statement het het lot van Boelwerf bezegelde. Daarmee gaan 1800 banen en tweederde van de Belgische scheepsbouwcapaciteit verloren. Almabo, de holding van de familie Saverys, nam vorig jaar het noodlijdende transportconcern CMB over en ziet daarin kennelijk meer heil dan in de al al decennia la

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu