Vaargebied Europa – Azië

China wordt steeds meer de fabriek van de wereld en de dikke exportstromen naar Europa zijn voor de containerrederijen erg belangrijk. In termen van volume is dit vaargebied het grootste van allemaal. In 2009 zijn die volumes fors teruggevallen, zodat het nu eigenlijk alleen maar weer beter kan gaan. De hoogte van de westbound tarieven bepaalt in belangrijke mate winst of verlies voor de lijnvaartsector. De Europese export naar het Verre Oosten doet het al een tijdje erg goed.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Vaargebied Europa – Azië | NT

Vaargebied Europa – Azië

China wordt steeds meer de fabriek van de wereld en de dikke exportstromen naar Europa zijn voor de containerrederijen erg belangrijk. In termen van volume is dit vaargebied het grootste van allemaal. In 2009 zijn die volumes fors teruggevallen, zodat het nu eigenlijk alleen maar weer beter kan gaan. De hoogte van de westbound tarieven bepaalt in belangrijke mate winst of verlies voor de lijnvaartsector. De Europese export naar het Verre Oosten doet het al een tijdje erg goed.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu