COO Bol.com: ‘Zo min mogelijk loze lucht door slim in te pakken’

interview

Het is een grote uitdaging in de e-commerce om bestellingen zo efficiënt mogelijk te verpakken. Want bij het tezamen verpakken van een wasrekje, gieter en speelgoedauto blijft er altijd loze ruimte over. Bol.com ontwikkelde, met de eigen duurzaamheids­ambitie in het achterhoofd – de CO2-uitstoot per pakket terugbrengen naar 0 gram in 2025 –, een multi-inpakmachine in samenwerking met fabrikant CMC. Vincent Weijers, directeur logistiek en operatie van Bol.com, vertelt over de voordelen én uitdagingen die hierbij kwamen kijken.

bol.com, Vincent Weijers, inpakmachine

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

COO Bol.com: ‘Zo min mogelijk loze lucht door slim in te pakken’ | NT

COO Bol.com: ‘Zo min mogelijk loze lucht door slim in te pakken’

interview

Het is een grote uitdaging in de e-commerce om bestellingen zo efficiënt mogelijk te verpakken. Want bij het tezamen verpakken van een wasrekje, gieter en speelgoedauto blijft er altijd loze ruimte over. Bol.com ontwikkelde, met de eigen duurzaamheids­ambitie in het achterhoofd – de CO2-uitstoot per pakket terugbrengen naar 0 gram in 2025 –, een multi-inpakmachine in samenwerking met fabrikant CMC. Vincent Weijers, directeur logistiek en operatie van Bol.com, vertelt over de voordelen én uitdagingen die hierbij kwamen kijken.

bol.com, Vincent Weijers, inpakmachine

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu