Met een oppervlak van 140,000 vierkante meter, bijna 20 voetbalvelden, is het nieuwe fulfillment centrum de grootste locatie in Zalando’s Europese logistieke netwerk en brengt het producten naar klanten in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Klanten in de Benelux zullen profiteren van een reductie van de gemiddelde bezorgtijd.
De locatie zal uiteindelijk beschikken over het hoogste niveau van automatisering binnen Zalando’s fulfillment netwerk, zoals goods-to-person shuttle technologie.
Het nieuwe distributiecentrum brengt het totaal aantal fulfillment centra van Zalando op 13, met vestigingen in zeven Europese landen, inclusief de nieuwe Nederlandse locatie. Zalando blijft zijn logistieke netwerk in Europa uitbreiden: bouwwerkzaamheden aan nieuwe fulfillment centra in Duitsland, Polen en Frankrijk gaan binnenkort van start of zijn recent gestart.
De locatie in Bleiswijk is ontwikkeld door een joint venture van Intospace (voorheen Somerset Capital Partners) en USAA Realco-Europe.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?