Dat meldde de directie van Geopost/DPD Group in Parijs. In totaal leverde de groep vorig jaar rond de 2,1 miljard pakketten af in de wereld.

E-commerce

De pakketdienst profiteerde daarbij in 2021 optimaal van de sterk toename van het online shoppen door de coronapandemie. Mondiaal komt nu zo’n 40% van het aanbod uit de e-commerce markt, blijkt uit de cijfers van DPD.

Rond de 82% van het totale pakketvolume wordt daarbij nog traditioneel aan de huisdeur afgeleverd, maar pakketwinkels en pakketkluisjes worden steeds populairder, stelt topman Yves Delmas van Europost/DPD.

Rusland

Hij wees er bij de presentatie van de jaarcijfers op dat de pakketdienst de internationale pakketactiviteiten op Oekraïne, Rusland, Belarus geheel heeft stopgezet, maar het binnenlands pakketvervoer in de laatste twee landen nog steeds ter hand neemt ‘zolang dat nog mogelijk is’. Het bedrijf voegt eraan toe momenteel de derde pakketvervoerder in Rusland te zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement