Luchtvracht loopt twee miljard mis bij e-freight

Het afschaffen van de gigantische papieren documentenberg in de luchtvrachtsector wil maar niet lukken.

De internationale luchtvaartorganisatie IATA voorzag enkele jaren geleden dat het digitaliseren van de luchtvrachtbrieven de sector al heel snel jaarlijks twee miljard euro kon opleveren aan besparingen. Het zogeheten e-freight-project was geboren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Expediteurs leveren al jaren alle Master Airwaybill informatie digitaal aan. Volgens mij ligt het meer aan de complexe manier van "verkopen" van dit E-Freight product door Commercieel getinte bedrijven dan aan de Expediteurs.
Dus waarom niet gewoon het juridische aspect dichttimmeren en al die ingewikkelde, kostbare nieuwe dataverkeren door de wc spoelen?
Lekker simpel houden…..
Gewoon lekker simpel houden?

Geplaatst door: John Burgstra op

Zonder incentive van airlines kan het nog wel eens langer duren en straf waar IATA over spreekt past al helemaal niet in deze voor airlines en agenten moeilijke tijden.

Geplaatst door: wim sonneveldt op

Verplichten leuk, maar zolang er voor het gross van de landen nog originele papieren nodig zijn om door de douane te komen en er in Brazilie zo een beetje de doodstraf op staat als dat niet gebeurd, lijkt me dit een beetje een overbodige uitspraak

Geplaatst door: Patrick Wolter op

Dit verwondert mij in het geheel niets.

De expediteur markt is zo ouderwets en men is zo bang dat hun baan overbodig wordt dat alles bij het oude blijft.

De enige manier is dwingen.

Geplaatst door: Frans van Diepen op
Luchtvracht loopt twee miljard mis bij e-freight | NT

Luchtvracht loopt twee miljard mis bij e-freight

Het afschaffen van de gigantische papieren documentenberg in de luchtvrachtsector wil maar niet lukken.

De internationale luchtvaartorganisatie IATA voorzag enkele jaren geleden dat het digitaliseren van de luchtvrachtbrieven de sector al heel snel jaarlijks twee miljard euro kon opleveren aan besparingen. Het zogeheten e-freight-project was geboren.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Expediteurs leveren al jaren alle Master Airwaybill informatie digitaal aan. Volgens mij ligt het meer aan de complexe manier van "verkopen" van dit E-Freight product door Commercieel getinte bedrijven dan aan de Expediteurs.
Dus waarom niet gewoon het juridische aspect dichttimmeren en al die ingewikkelde, kostbare nieuwe dataverkeren door de wc spoelen?
Lekker simpel houden…..
Gewoon lekker simpel houden?

Geplaatst door: John Burgstra op

Zonder incentive van airlines kan het nog wel eens langer duren en straf waar IATA over spreekt past al helemaal niet in deze voor airlines en agenten moeilijke tijden.

Geplaatst door: wim sonneveldt op

Verplichten leuk, maar zolang er voor het gross van de landen nog originele papieren nodig zijn om door de douane te komen en er in Brazilie zo een beetje de doodstraf op staat als dat niet gebeurd, lijkt me dit een beetje een overbodige uitspraak

Geplaatst door: Patrick Wolter op

Dit verwondert mij in het geheel niets.

De expediteur markt is zo ouderwets en men is zo bang dat hun baan overbodig wordt dat alles bij het oude blijft.

De enige manier is dwingen.

Geplaatst door: Frans van Diepen op