Dynamische tolheffingen kunnen verkeer stroomlijnen

Met een dynamische tol kan de verkeersstroom op snelwegen optimaler geregeld worden. Dit stelt Siemens, dat een systeem ontwikkelde dat de tol aan de verkeerssituatie aanpast.

Het verkeerscontrolesyteem van Siemens is gebaseerd op een speciaal algoritme dat de tol kan aanpassen in functie van de verkeerssituatie. In ruil daarvoor biedt het systeem de bestuurder een snellere reistijd. Zo kunnen files verminderd of vermeden worden met een brandstofbesparing en een vermindering van de CO2-uitstoot tot gevolg.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Dynamische tolheffingen kunnen verkeer stroomlijnen | NT

Dynamische tolheffingen kunnen verkeer stroomlijnen

Met een dynamische tol kan de verkeersstroom op snelwegen optimaler geregeld worden. Dit stelt Siemens, dat een systeem ontwikkelde dat de tol aan de verkeerssituatie aanpast.

Het verkeerscontrolesyteem van Siemens is gebaseerd op een speciaal algoritme dat de tol kan aanpassen in functie van de verkeerssituatie. In ruil daarvoor biedt het systeem de bestuurder een snellere reistijd. Zo kunnen files verminderd of vermeden worden met een brandstofbesparing en een vermindering van de CO2-uitstoot tot gevolg.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu