Kabinet staat lzv permanent toe in Nederland

Extra lange en zware vrachtwagens (lzv) worden permanent toegestaan op de Nederlandse wegen. Dat heeft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) besloten.

Uit uitgebreide proeven blijkt dat dit type vrachtwagens een betere benutting van de wegen geeft. Daardoor zijn de transportkosten lager en is er minder belasting voor het milieu.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

JAMMER DAT MIJN ONDERSTAANDE REAKTIE NIET INTEGRAAL IS GEPLAATST. KENNELIJK IS ER SLECHTS RUIMTE VOOR ONGEVEER 500 TEKENS. TJA DA’S NOU JAMMER

Geplaatst door: johan koetsier op

Het toestaan van LZV lijkt een goede zaak. Natuurlijk, de te boeken winst op het gebied van besparing transportkosten is groot. Dit type vrachtwagen kan 60% meer lading vervoeren dan een gewone/traditionele vrachtwagen. En het milieu is er zeer mee gediend want, 27% minder schadelijke uitstoot, zo stelt het artikel. Het is mooi een hoera-verhaal met alleen maar voordelen, zo lijkt het. Ook het milieu is ermee gediend en dus de milieubeweging kan hier ook achter staan want de gepresenteerde feite

Geplaatst door: johan k op

Een positieve ontwikkeling in transport.Met het gereed komen van de b.v. de 2e maasvlakte kan deze vorm van transport alleen al een hoop oponthoud schelen op de A15 richting achterland.Als minister Schultz ook een landelijk inhaalverbod instelt begint het ergens op te lijken.

Geplaatst door: J.van Eeten op

In de Alpenlanden komen deze gevaartes er niet door. Zwitserland heeft enorm geinvesteeerd in de Aöpen-spoortunnel.
Oosternrijk en Italie bouwen de "Brenner Basis Spoortunnel". In dat kader gezien, zou toelaten van de langere combinaties haaks op hun investeringen en beleid staan.
Daarnaast heeft de exploitant van de A22 (Brenner- Verona- Modena)laten weten, in geen geval 60 tionners toe te laten.
Deze weg is geddeltelijk op bruggen gebouwd (tussen brenner en Bolzano).
Slijtag

Geplaatst door: H. lansbergen op

Er mogen wel meer LZV’s komen want dat bespaart chauffeurs die er tekort gaan komen want door de verplichte nascholing zullen er heel wat chauffeurs afhaken omdat het gewoon niet te betalen is. Ik werk los via uitzendburo en moet dus iedere 5 jaar enkele 1000én euro’s ophoesten om let wel mijn werk te mogen blijven uitvoeren. Te gek voor woorden. Dat hoeft iemand uit een bv. supermarkt toch ook niet.

Geplaatst door: Teije op
Kabinet staat lzv permanent toe in Nederland | NT

Kabinet staat lzv permanent toe in Nederland

Extra lange en zware vrachtwagens (lzv) worden permanent toegestaan op de Nederlandse wegen. Dat heeft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) besloten.

Uit uitgebreide proeven blijkt dat dit type vrachtwagens een betere benutting van de wegen geeft. Daardoor zijn de transportkosten lager en is er minder belasting voor het milieu.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

JAMMER DAT MIJN ONDERSTAANDE REAKTIE NIET INTEGRAAL IS GEPLAATST. KENNELIJK IS ER SLECHTS RUIMTE VOOR ONGEVEER 500 TEKENS. TJA DA’S NOU JAMMER

Geplaatst door: johan koetsier op

Het toestaan van LZV lijkt een goede zaak. Natuurlijk, de te boeken winst op het gebied van besparing transportkosten is groot. Dit type vrachtwagen kan 60% meer lading vervoeren dan een gewone/traditionele vrachtwagen. En het milieu is er zeer mee gediend want, 27% minder schadelijke uitstoot, zo stelt het artikel. Het is mooi een hoera-verhaal met alleen maar voordelen, zo lijkt het. Ook het milieu is ermee gediend en dus de milieubeweging kan hier ook achter staan want de gepresenteerde feite

Geplaatst door: johan k op

Een positieve ontwikkeling in transport.Met het gereed komen van de b.v. de 2e maasvlakte kan deze vorm van transport alleen al een hoop oponthoud schelen op de A15 richting achterland.Als minister Schultz ook een landelijk inhaalverbod instelt begint het ergens op te lijken.

Geplaatst door: J.van Eeten op

In de Alpenlanden komen deze gevaartes er niet door. Zwitserland heeft enorm geinvesteeerd in de Aöpen-spoortunnel.
Oosternrijk en Italie bouwen de "Brenner Basis Spoortunnel". In dat kader gezien, zou toelaten van de langere combinaties haaks op hun investeringen en beleid staan.
Daarnaast heeft de exploitant van de A22 (Brenner- Verona- Modena)laten weten, in geen geval 60 tionners toe te laten.
Deze weg is geddeltelijk op bruggen gebouwd (tussen brenner en Bolzano).
Slijtag

Geplaatst door: H. lansbergen op

Er mogen wel meer LZV’s komen want dat bespaart chauffeurs die er tekort gaan komen want door de verplichte nascholing zullen er heel wat chauffeurs afhaken omdat het gewoon niet te betalen is. Ik werk los via uitzendburo en moet dus iedere 5 jaar enkele 1000én euro’s ophoesten om let wel mijn werk te mogen blijven uitvoeren. Te gek voor woorden. Dat hoeft iemand uit een bv. supermarkt toch ook niet.

Geplaatst door: Teije op