CDA heeft moeite met eenzijdig afschaffen Eurovignet

Vervoerders die rijden in de andere landen waar het Eurovignet van kracht is, hangt een strop van gezamenlijk bijna 16 miljoen euro boven het hoofd.

Ze worden met extra kosten geconfronteerd als het Eurovignet straks alleen in Nederland wordt afgeschaft en tegelijkertijd de motorrijtuigenbelasting voor vrachtauto’s wordt verhoogd.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

als het eurovignet wordt afgeschaft gaat voor zware motorvoertuigen de wegenbelasting met 122% omhoog. Maar er moet nog wel een vignet gekocht worden vor belgie denemarken zweden. buitenlandse vrachtwagens hoeven in nederland niets te betalen. nu komt er door het vignet jaarlijks ca 150 miljoen euro de staatskas binnen waarvan 28 miljoen van buitenlandse vervoerders de explotatie kosten zijn 6 miljoen euro dus afschaffing van het euro vignet is een nek scot voor de nederlandse vervoerder

Geplaatst door: lyco op

Beste lezer,
Waarom Eurovignet en motorrijtuigenbelasting niet gewoon in de brandstofprijs?
Betaald iedereen, al naar gelang, het gebruik van de weg. Is ook veel makkelijker toch?
En als we het dan ook in Europa over dit onderwerp eens worden, zijn we van een hoop ellende en gezeur af!
Of is dit te kortzichtig??
CvdS

Geplaatst door: Cor van der Stelt op

Is dit al niet eerder in Duitsland gebeurd??
Duitsland stopte met het eurovignet en ging tol heffen.
Om aan de grens te komen moet ik toch al die jaren een vignet kopen. Nu wil gelukkig Nederland ook een einde maken aan het vignet en wordt er iemand wakker. Goh Goh, de wekker loopt al een paar jaar af. Helaas blijft "Europa" lekker slapen!

Geplaatst door: Henk op
CDA heeft moeite met eenzijdig afschaffen Eurovignet | NT

CDA heeft moeite met eenzijdig afschaffen Eurovignet

Vervoerders die rijden in de andere landen waar het Eurovignet van kracht is, hangt een strop van gezamenlijk bijna 16 miljoen euro boven het hoofd.

Ze worden met extra kosten geconfronteerd als het Eurovignet straks alleen in Nederland wordt afgeschaft en tegelijkertijd de motorrijtuigenbelasting voor vrachtauto’s wordt verhoogd.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

als het eurovignet wordt afgeschaft gaat voor zware motorvoertuigen de wegenbelasting met 122% omhoog. Maar er moet nog wel een vignet gekocht worden vor belgie denemarken zweden. buitenlandse vrachtwagens hoeven in nederland niets te betalen. nu komt er door het vignet jaarlijks ca 150 miljoen euro de staatskas binnen waarvan 28 miljoen van buitenlandse vervoerders de explotatie kosten zijn 6 miljoen euro dus afschaffing van het euro vignet is een nek scot voor de nederlandse vervoerder

Geplaatst door: lyco op

Beste lezer,
Waarom Eurovignet en motorrijtuigenbelasting niet gewoon in de brandstofprijs?
Betaald iedereen, al naar gelang, het gebruik van de weg. Is ook veel makkelijker toch?
En als we het dan ook in Europa over dit onderwerp eens worden, zijn we van een hoop ellende en gezeur af!
Of is dit te kortzichtig??
CvdS

Geplaatst door: Cor van der Stelt op

Is dit al niet eerder in Duitsland gebeurd??
Duitsland stopte met het eurovignet en ging tol heffen.
Om aan de grens te komen moet ik toch al die jaren een vignet kopen. Nu wil gelukkig Nederland ook een einde maken aan het vignet en wordt er iemand wakker. Goh Goh, de wekker loopt al een paar jaar af. Helaas blijft "Europa" lekker slapen!

Geplaatst door: Henk op