TVM werkt samen met Route42 aan veiliger vervoer

Wegvervoer

Transportverzekeraar TVM gaat samen met Route42 technieken ontwikkelen om het wegvervoer veiliger te maken.

Route42 is een jong uitvindersbedrijf dat applicaties ontwikkelt om onveilige situaties in het wegvervoer en de scheepvaart te voorkomen, dan wel om bij alarm in te grijpen.

TVM heeft zich voorgenomen het aantal dodelijke ongevallen in wegvervoer en vervoer over het water in 2020 te hebben teruggedrongen tot nul. De coöperatieve verzekeraar wil zijn klanten helpen het wegvervoer in de praktijk veiliger te maken.

Dat kan onder meer door slimme, innovatieve technieken te bedenken en toe te passen, die niet alleen ongevallen voorkomen, maar bijvoorbeeld ook leiden tot een besparing op het brandstofgebruik.

Route42 heeft zulke technieken al in de praktijk beproefd in de Dakar Rally. Ze zijn onder meer bedoeld om ongevallen bij klapbanden of te hoge snelheid te voorkomen, evenals ongelukken die kunnen ontstaan als een chauffeur wordt afgeleid door het gebruik van een mobiele telefoon.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

TVM werkt samen met Route42 aan veiliger vervoer | NT

TVM werkt samen met Route42 aan veiliger vervoer

Wegvervoer

Transportverzekeraar TVM gaat samen met Route42 technieken ontwikkelen om het wegvervoer veiliger te maken.

Route42 is een jong uitvindersbedrijf dat applicaties ontwikkelt om onveilige situaties in het wegvervoer en de scheepvaart te voorkomen, dan wel om bij alarm in te grijpen.

TVM heeft zich voorgenomen het aantal dodelijke ongevallen in wegvervoer en vervoer over het water in 2020 te hebben teruggedrongen tot nul. De coöperatieve verzekeraar wil zijn klanten helpen het wegvervoer in de praktijk veiliger te maken.

Dat kan onder meer door slimme, innovatieve technieken te bedenken en toe te passen, die niet alleen ongevallen voorkomen, maar bijvoorbeeld ook leiden tot een besparing op het brandstofgebruik.

Route42 heeft zulke technieken al in de praktijk beproefd in de Dakar Rally. Ze zijn onder meer bedoeld om ongevallen bij klapbanden of te hoge snelheid te voorkomen, evenals ongelukken die kunnen ontstaan als een chauffeur wordt afgeleid door het gebruik van een mobiele telefoon.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement