Commentaar – Martinair lijkt terug

Nieuwe vrachtmaatschappij

Nederland krijgt met Aerotranscargo-NL (ATC-NL) weer een zelfstandige vrachtmaatschappij met als thuisbasis Schiphol, meer dan een decennium nadat Martinair werd overgenomen door de KLM. Daarbij is het nu niet verwonderlijk dat het vrachtinitiatief juist afkomstig is van oud-directeuren uit de hoogtijdagen van Martinair Cargo. Zij zijn gepokt en gemazeld in de internationale luchtvrachtbusiness, opgeleid in de no-nonsense-school van oprichter Martin Schröder en hebben de laatste jaren hun expertise en ondernemerschap hoofdzakelijk in dienst gesteld van buitenlandse vrachtcarriers.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Commentaar – Martinair lijkt terug | NT

Commentaar – Martinair lijkt terug

Nieuwe vrachtmaatschappij

Nederland krijgt met Aerotranscargo-NL (ATC-NL) weer een zelfstandige vrachtmaatschappij met als thuisbasis Schiphol, meer dan een decennium nadat Martinair werd overgenomen door de KLM. Daarbij is het nu niet verwonderlijk dat het vrachtinitiatief juist afkomstig is van oud-directeuren uit de hoogtijdagen van Martinair Cargo. Zij zijn gepokt en gemazeld in de internationale luchtvrachtbusiness, opgeleid in de no-nonsense-school van oprichter Martin Schröder en hebben de laatste jaren hun expertise en ondernemerschap hoofdzakelijk in dienst gesteld van buitenlandse vrachtcarriers.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu