Trucktol in zak ICT’ers (commentaar)

Vrachtwagenheffing

De opbrengst van de vrachtwagenheffing wordt grotendeels opgeslokt door torenhoge exploitatiekosten en compensatie van de schatkist. Voordat de bouw van de benodigde technologie goed en wel is begonnen, lopen de verwachte tegenvallers bovendien nu al op tot 200 miljoen euro. De grote vraag is of die kosten voor het vervolg beheersbaar blijven. De kersverse minister Mark Harbers denkt van wel, maar ervaringen uit het verleden met overheids-IT-projecten zouden hem op zijn minst zenuwachtig moeten maken. Elke tegenvaller gaat immers direct ten koste van de beloofde terugsluis naar de sector, en dat is onverteerbaar.

Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Trucktol in zak ICT’ers (commentaar) | NT

Trucktol in zak ICT’ers (commentaar)

Vrachtwagenheffing

De opbrengst van de vrachtwagenheffing wordt grotendeels opgeslokt door torenhoge exploitatiekosten en compensatie van de schatkist. Voordat de bouw van de benodigde technologie goed en wel is begonnen, lopen de verwachte tegenvallers bovendien nu al op tot 200 miljoen euro. De grote vraag is of die kosten voor het vervolg beheersbaar blijven. De kersverse minister Mark Harbers denkt van wel, maar ervaringen uit het verleden met overheids-IT-projecten zouden hem op zijn minst zenuwachtig moeten maken. Elke tegenvaller gaat immers direct ten koste van de beloofde terugsluis naar de sector, en dat is onverteerbaar.

Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu