TNO: constructie van tankers en veerboten kan aanzienlijk beter

DELFT – Door de ruimte tussen de binnen- en buitenwand van veerboten en cruiseschepen te verkleinen, is het mogelijk de veiligheid van passagiers te verbeteren. Bij een botsing waarbij een gat in de romp ontstaat, zal daardoor minder water in de tussenruimten stromen. De kans dat het schip stabiel blijft, wordt door die maatregel groter. Ook tankers met dubbele wand zijn aanzienlijk veiliger.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

TNO: constructie van tankers en veerboten kan aanzienlijk beter | NT

TNO: constructie van tankers en veerboten kan aanzienlijk beter

DELFT – Door de ruimte tussen de binnen- en buitenwand van veerboten en cruiseschepen te verkleinen, is het mogelijk de veiligheid van passagiers te verbeteren. Bij een botsing waarbij een gat in de romp ontstaat, zal daardoor minder water in de tussenruimten stromen. De kans dat het schip stabiel blijft, wordt door die maatregel groter. Ook tankers met dubbele wand zijn aanzienlijk veiliger.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu