TEGENVALLER

Het Nederlandse wegvervoer heeft een lelijke tegenvaller te verwerken, nu de langverbeide cabotagevrijheid binnen de Benelux is gestrand op een vertraging in de aanpassing van de Belgische wetgeving. In plaats van een voordeel door een betere benutting van de capaciteit, is er nu sprake van een verliespost doordat tal van vervoerders zijn gestrand omdat ze niet over vergunningen beschikken, die ze sinds 1 september feitelijk ook niet meer nodig hadden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

TEGENVALLER | NT

TEGENVALLER

Het Nederlandse wegvervoer heeft een lelijke tegenvaller te verwerken, nu de langverbeide cabotagevrijheid binnen de Benelux is gestrand op een vertraging in de aanpassing van de Belgische wetgeving. In plaats van een voordeel door een betere benutting van de capaciteit, is er nu sprake van een verliespost doordat tal van vervoerders zijn gestrand omdat ze niet over vergunningen beschikken, die ze sinds 1 september feitelijk ook niet meer nodig hadden.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu