‘Met transporteurs werken aan daling van schadeverloop’

Brand Story

Alles ademt transport en logistiek bij TVM. Je zou ze met een knipoog zelfs een beetje transport-gek kunnen noemen. De medewerkers komen vaak uit de branche en weten waar een transportondernemer mee te maken heeft. Stijgende werkdruk, krappe planningen, ambitieuze targets, minimale marges, vervelende schades – you name it. Met de intensieve betrokkenheid die TVM als coöperatie met haar leden heeft opgebouwd, worden hierdoor vaak dalende schadeverloopcijfers bereikt. Hoe doen ze dat?

Michel Verwoest, CEO van TVM. Foto: TVM
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

‘Met heel veel persoonlijke aandacht voor de klant. Met sommige leden hebben we zelfs wekelijks contact, en dan niet alleen over schade, maar ook over de bedrijfsvoering, de mensen, de juridische vraagstukken en heel vaak over preventie,’ zegt Michel Verwoest, CEO van TVM.

‘Meedenken met de klant, oplossingen bedenken. Samen bereiken we meer. En daar maken we tijd voor. Bij een gemiddeld transportbedrijf zitten onze preventie-adviseurs regelmatig aan tafel om zaken door te nemen en om preventie op te schroeven. Daarnaast hebben we via Bumper een schadedashboard, wat veel inzichten biedt om toekomstige schades te voorkomen.’

Data-analyse

Data-analyse is daarbij leidend. Verwoest: ‘Met data-analyse signaleren we oorzaken van schade, bijvoorbeeld na een periode van drukte, en kunnen we preventieve maatregelen bespreken. Of adviseren we een andere manier van planning zodat niet alle chauffeurs tegelijkertijd komen laden of lossen. Uit data-analyse blijkt namelijk dat er juist dan meer schadegevallen voorkomen. Schade is natuurlijk de wagen en de lading, maar ook verlies van tijd. Later bij je klant zijn, soms zelfs persoonlijk letsel hebben, dat wil je koste wat kost voorkomen.’

Samenwerking gaat verder dan de een-op-een relatie met het lid van de coöperatie. TVM organiseert met grote regelmaat bijeenkomsten voor alle leden over actuele onderwerpen als veiligheid, ESG en zero-emissie, maar ook over overname of bedrijfsopvolging. ‘Leden raken door die kennisuitwisseling geïnspireerd, merken we.’

Bewust

‘Leden van TVM zijn bewuste transport­ondernemers, durf ik wel te stellen’, zegt Verwoest. ‘Bewust van veiligheid, duurzaamheid en verantwoordelijkheid. En de chauffeur staat centraal. Tijdens ons preventie-advies hebben we ook veel aandacht voor de chauffeurs. Door bijeenkomsten te organiseren en de trainers te trainen. Een tevreden chauffeur is goud waard.’

De intense betrokkenheid met de leden heeft gemaakt dat TVM marktleider is op het gebied van transport en logistiek, met een zeer hoge klanttevredenheid. Verwoest: ‘Als coöperatie kennen we onze leden en werken we nauw samen op het gebied van preventie en veiligheid. We houden elkaar scherp. Door onze krachten te bundelen, kunnen we samen verdere stappen zetten in de preventie, zodat de schadelasten voor ondernemers gaan dalen.’

Dit verhaal is aan u verteld door TVM.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

‘Met transporteurs werken aan daling van schadeverloop’ | NT

‘Met transporteurs werken aan daling van schadeverloop’

Brand Story

Alles ademt transport en logistiek bij TVM. Je zou ze met een knipoog zelfs een beetje transport-gek kunnen noemen. De medewerkers komen vaak uit de branche en weten waar een transportondernemer mee te maken heeft. Stijgende werkdruk, krappe planningen, ambitieuze targets, minimale marges, vervelende schades – you name it. Met de intensieve betrokkenheid die TVM als coöperatie met haar leden heeft opgebouwd, worden hierdoor vaak dalende schadeverloopcijfers bereikt. Hoe doen ze dat?

Michel Verwoest, CEO van TVM. Foto: TVM
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

‘Met heel veel persoonlijke aandacht voor de klant. Met sommige leden hebben we zelfs wekelijks contact, en dan niet alleen over schade, maar ook over de bedrijfsvoering, de mensen, de juridische vraagstukken en heel vaak over preventie,’ zegt Michel Verwoest, CEO van TVM.

‘Meedenken met de klant, oplossingen bedenken. Samen bereiken we meer. En daar maken we tijd voor. Bij een gemiddeld transportbedrijf zitten onze preventie-adviseurs regelmatig aan tafel om zaken door te nemen en om preventie op te schroeven. Daarnaast hebben we via Bumper een schadedashboard, wat veel inzichten biedt om toekomstige schades te voorkomen.’

Data-analyse

Data-analyse is daarbij leidend. Verwoest: ‘Met data-analyse signaleren we oorzaken van schade, bijvoorbeeld na een periode van drukte, en kunnen we preventieve maatregelen bespreken. Of adviseren we een andere manier van planning zodat niet alle chauffeurs tegelijkertijd komen laden of lossen. Uit data-analyse blijkt namelijk dat er juist dan meer schadegevallen voorkomen. Schade is natuurlijk de wagen en de lading, maar ook verlies van tijd. Later bij je klant zijn, soms zelfs persoonlijk letsel hebben, dat wil je koste wat kost voorkomen.’

Samenwerking gaat verder dan de een-op-een relatie met het lid van de coöperatie. TVM organiseert met grote regelmaat bijeenkomsten voor alle leden over actuele onderwerpen als veiligheid, ESG en zero-emissie, maar ook over overname of bedrijfsopvolging. ‘Leden raken door die kennisuitwisseling geïnspireerd, merken we.’

Bewust

‘Leden van TVM zijn bewuste transport­ondernemers, durf ik wel te stellen’, zegt Verwoest. ‘Bewust van veiligheid, duurzaamheid en verantwoordelijkheid. En de chauffeur staat centraal. Tijdens ons preventie-advies hebben we ook veel aandacht voor de chauffeurs. Door bijeenkomsten te organiseren en de trainers te trainen. Een tevreden chauffeur is goud waard.’

De intense betrokkenheid met de leden heeft gemaakt dat TVM marktleider is op het gebied van transport en logistiek, met een zeer hoge klanttevredenheid. Verwoest: ‘Als coöperatie kennen we onze leden en werken we nauw samen op het gebied van preventie en veiligheid. We houden elkaar scherp. Door onze krachten te bundelen, kunnen we samen verdere stappen zetten in de preventie, zodat de schadelasten voor ondernemers gaan dalen.’

Dit verhaal is aan u verteld door TVM.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.