AWL: specialist in gevaarlijke stoffen pakt het gecontroleerd aan

Brand Story

Met 100.000 vierkante meter warehouse op de Maasvlakte en op de Moerdijk – en ook nog eens 60.000 buitenruimte op de Moerdijk voor de automotive-klanten – is AWL Moerdijk een flinke speler geworden. Dimitri van Bekkum is er vanaf het begin bij. ‘Het is best een beetje gegroeid. Inmiddels hebben we vier vestigingen.’

Martin Kik en Judith van de Casteel van AWL Moerdijk. Foto: AWL Moerdijk
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Het begon met één klant. ‘Een multinational, die nog steeds klant is overigens. De eerste anderhalf jaar hebben we ons geconcentreerd om de wensen van die klant heen. Dat ging goed en sindsdien zijn we gestaag en gecontroleerd gegroeid tot een bedrijf dat momenteel zo’n honderd personeelsleden heeft.’

Value-added services

‘We zijn gespecialiseerd in een aantal branches, waarbij onze core business de overslag van gevaarlijke stoffen is. Daarnaast hebben we een vestiging met food en feed logistics, een andere die zich concentreert op retail-gerelateerde producten en één speciaal voor energy logistics, met energiedragers zoals batterijen en ook zonnepanelen.’

Plus de ruimte voor de automotive branche dus. ‘Ja, we hebben op dit moment ruimte voor de opslag van een kleine 5000 auto’s. Uiteindelijk doen we voor de klant value-added services; voor de automotive betekent dat bijvoorbeeld pre-delivery inspecties, maar ook schadeherstel en transportschades. Alles, van a tot z.’

Van Bekkum zette het bedrijf op met een aantal bekenden. ‘Ik vroeg hen om met mij het avontuur aan te gaan, met als oorspronkelijk plan één locatie met 15.000 vierkante meter ruimte en 10 tot 15 man personeel…’, zo lacht hij. ‘Dat is uiteindelijk een positieve andere kant opgegaan. Maar de mensen van het begin zijn er nog steeds. Mijn warehouse manager, general manager en customer service manager hebben ook allemaal een aandeel in het bedrijf.’

Participatie met Euro-Rijn

In de toekomst zit groei er zeker in, maar dat is niet de primaire inzet. ‘We willen verdere optimalisatieslagen maken, met de focus op IT. Nog verder investeren in kwaliteit en compliance. We hebben veel certificeringen: AEO(F), ISO 9001, SKAL, FSC22000, BRZO.’

Op dit moment werkt AWL voor zo’n 25 bedrijven. ‘Met de meeste werken we al heel lang, meer dan de helft al zeker meer dan acht jaar. We blijven dan weliswaar een redelijk kleine speler, maar zijn wel degelijk een bedrijf van formaat geworden. En door onze participatie met Euro-Rijn kunnen we ons blijven ontwikkelen. Zo konden we samen aan de Maasvlakte een prachtig dc bouwen, die inmiddels helemaal vol zit. Maar voor een interessante klant creëren we graag ruimte hoor’, besluit hij.

Dit verhaal is aan u verteld door AWL Moerdijk.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

AWL: specialist in gevaarlijke stoffen pakt het gecontroleerd aan | NT

AWL: specialist in gevaarlijke stoffen pakt het gecontroleerd aan

Brand Story

Met 100.000 vierkante meter warehouse op de Maasvlakte en op de Moerdijk – en ook nog eens 60.000 buitenruimte op de Moerdijk voor de automotive-klanten – is AWL Moerdijk een flinke speler geworden. Dimitri van Bekkum is er vanaf het begin bij. ‘Het is best een beetje gegroeid. Inmiddels hebben we vier vestigingen.’

Martin Kik en Judith van de Casteel van AWL Moerdijk. Foto: AWL Moerdijk
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Het begon met één klant. ‘Een multinational, die nog steeds klant is overigens. De eerste anderhalf jaar hebben we ons geconcentreerd om de wensen van die klant heen. Dat ging goed en sindsdien zijn we gestaag en gecontroleerd gegroeid tot een bedrijf dat momenteel zo’n honderd personeelsleden heeft.’

Value-added services

‘We zijn gespecialiseerd in een aantal branches, waarbij onze core business de overslag van gevaarlijke stoffen is. Daarnaast hebben we een vestiging met food en feed logistics, een andere die zich concentreert op retail-gerelateerde producten en één speciaal voor energy logistics, met energiedragers zoals batterijen en ook zonnepanelen.’

Plus de ruimte voor de automotive branche dus. ‘Ja, we hebben op dit moment ruimte voor de opslag van een kleine 5000 auto’s. Uiteindelijk doen we voor de klant value-added services; voor de automotive betekent dat bijvoorbeeld pre-delivery inspecties, maar ook schadeherstel en transportschades. Alles, van a tot z.’

Van Bekkum zette het bedrijf op met een aantal bekenden. ‘Ik vroeg hen om met mij het avontuur aan te gaan, met als oorspronkelijk plan één locatie met 15.000 vierkante meter ruimte en 10 tot 15 man personeel…’, zo lacht hij. ‘Dat is uiteindelijk een positieve andere kant opgegaan. Maar de mensen van het begin zijn er nog steeds. Mijn warehouse manager, general manager en customer service manager hebben ook allemaal een aandeel in het bedrijf.’

Participatie met Euro-Rijn

In de toekomst zit groei er zeker in, maar dat is niet de primaire inzet. ‘We willen verdere optimalisatieslagen maken, met de focus op IT. Nog verder investeren in kwaliteit en compliance. We hebben veel certificeringen: AEO(F), ISO 9001, SKAL, FSC22000, BRZO.’

Op dit moment werkt AWL voor zo’n 25 bedrijven. ‘Met de meeste werken we al heel lang, meer dan de helft al zeker meer dan acht jaar. We blijven dan weliswaar een redelijk kleine speler, maar zijn wel degelijk een bedrijf van formaat geworden. En door onze participatie met Euro-Rijn kunnen we ons blijven ontwikkelen. Zo konden we samen aan de Maasvlakte een prachtig dc bouwen, die inmiddels helemaal vol zit. Maar voor een interessante klant creëren we graag ruimte hoor’, besluit hij.

Dit verhaal is aan u verteld door AWL Moerdijk.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.