De dynamiek van de start-up zie je dan ook duidelijk bij Lubbers. Maar ook de ervaring van bijna een eeuw. Bedaf legt uit: ‘We zijn volledig geautomatiseerd en hebben diverse slimme dashboards met kpi’s ontwikkeld voor onze klanten. Voor met name purchase order management, track&trace en databeheer. Klanten hebben volledig inzicht in hun transport. Innovatie is wat ons doet groeien en ons een voorsprong geeft. En tegelijkertijd zijn we ook nog steeds het degelijke bedrijf van ervaren mensen en hechte contacten. Altijd ook nog even dat belletje naar de klant. Altijd zoeken naar die onverwachte oplossing voor dat ‘onmogelijke’ transport.’
Kun je een paar voorbeelden geven van die onmogelijke transporten?
‘Bekende voorbeelden zijn de kwetsbare helikopter-rotorbladen die vervoerd moesten worden, de onhandig grote cutterheads, de tonnen wegende haspels voor de offshore en de meterslange pijpleidingen. Het kan echt zo gek niet of we weten het wel te handlen. Voor dit alles zetten onze mensen alle creativiteit in om ze te vervoeren voor de klant, én om dat zo duurzaam mogelijk te doen.’
Wat bedoel je daarmee?
‘We compenseren de CO2-uitstoot met een aantal bewust geadopteerde duurzame doelen. We geven, als een klant dat wil, een CO2-certificaat mee zodat die kan zien wat zijn transport – of dat nu door de lucht is, per trein of per vrachtwagen, of een combinatie daarvan – hem heeft opgeleverd. Een klant kan zelf kiezen of hij het transport heel snel, of juist zo duurzaam mogelijk wil laten plaatsvinden. Wij zoeken dan de beste modaliteiten voor hem daarbij. Met in het achterhoofd: de wereld van morgen een stukje beter achterlaten dan we hem betraden.’
Hoe zorg je dat je de kwaliteit blijft leveren?
‘We organiseren het hele jaar door cursussen voor onze chauffeurs en voor de klantbehandelaars. In sommige weken wel voor zo’n 30 personen. Die betrekken we in de visie en de strategie, in duurzaamheid, in tips voor zuiniger rijden, in veiligheid, enzovoorts. Betrokken mensen zijn onze ambassadeurs. Die maken het bedrijf tot wat het is en laten het groeien.’
Dit verhaal is aan u verteld door Lubbers Logistics Group.
BRAND STORIES
Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.