Trimodal Europe gelooft heilig in Maasvlakte Shuttle

Brand Story

100% beschikbaarheid, 100% schaalbaarheid, 100% duurzaamheid en 100% mobiliteit. Kortom: 400% concurrerend. Het zijn ronkende teksten die Don van Riel verspreidt met zijn presentatie om de Maasvlakte Shuttle te promoten.

Don van Riel. Foto: Trimodal Europe
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Met de shuttle-trein biedt Van Riel met zijn bedrijf Trimodal Europe een verbinding tussen RSC en de Maasvlakte. De plannen zijn er, de verbinding loopt letterlijk als een trein, nu is het zaak om meer bedrijven te overtuigen van de noodzaak en het nut ervan.

Laat dat maar aan Don van Riel over. De man is er eentje van het type: we gooien er 50 cent in en krijgen voor een euro aan tekst. ‘Ooit begonnen we met het vervoeren van gebruikte kleding; overschotten van commerciële partijen die we uit Duitsland haalden’, schetst hij de oorsprong van zijn twee bedrijven Trimodal Europe en Trimodal NVOCC. Drie modaliteiten dus. Maar hij wil nu vooral de focus op de Maasvlakte Shuttle, want die kan een hoop problemen in het transport en de logistiek rond Rotterdam tackelen.

99,7% nauwkeurig rijden

‘We hebben de verbinding opgezet voor wegvervoerders, verladers, expediteurs, intermodale operators en rederijen. Met als hoofddoel dat er minder vrachtwagens over de A15 en de N15 rijden. Daar staan natuurlijk om de haverklap files en die worden ook veroorzaakt door vrachtwagens. We zijn nu – na een pilot van drie maanden – meer dan een jaar bezig. Aan de voorkant van de haven containers op rails te zetten, in plaats van op een oplegger. En dat met 99,7% nauwkeurigheid volgens ons spoorboekje.’

CO2-reductie

‘Dat kan geen andere manier van transport ons nazeggen. Iedereen op de lijn weet precies hoe laat zijn transport aankomt en kan daar dus op acteren en plannen. Probeer dat maar eens over de weg voor elkaar te krijgen, met alle files.’

Ander voordeel van de trein: het is schoner. ‘Rijden per trein of per vrachtwagen maakt nogal verschil.’ En nog een pluspunt, zo gaat Van Riel verder: ‘Denk aan het onderhoud van de Heinenoordtunnel en de Haringvlietbrug. Hebben wij geen last van. En dan komen de Spijkenisserbrug en Van Brienenoordbrug er in de periode 2025-2028 ook nog aan. Daar gaan dagelijks 230.000 voertuigen overheen, hoe doen ze dat straks? Wij hebben het betrouwbare alternatief en we hebben ruimte genoeg, want we zetten gewoon een extra trein met wagons in. Tel uit je winst.’

Dit verhaal is aan u verteld door Trimodal Europe.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Trimodal Europe gelooft heilig in Maasvlakte Shuttle | NT

Trimodal Europe gelooft heilig in Maasvlakte Shuttle

Brand Story

100% beschikbaarheid, 100% schaalbaarheid, 100% duurzaamheid en 100% mobiliteit. Kortom: 400% concurrerend. Het zijn ronkende teksten die Don van Riel verspreidt met zijn presentatie om de Maasvlakte Shuttle te promoten.

Don van Riel. Foto: Trimodal Europe
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Met de shuttle-trein biedt Van Riel met zijn bedrijf Trimodal Europe een verbinding tussen RSC en de Maasvlakte. De plannen zijn er, de verbinding loopt letterlijk als een trein, nu is het zaak om meer bedrijven te overtuigen van de noodzaak en het nut ervan.

Laat dat maar aan Don van Riel over. De man is er eentje van het type: we gooien er 50 cent in en krijgen voor een euro aan tekst. ‘Ooit begonnen we met het vervoeren van gebruikte kleding; overschotten van commerciële partijen die we uit Duitsland haalden’, schetst hij de oorsprong van zijn twee bedrijven Trimodal Europe en Trimodal NVOCC. Drie modaliteiten dus. Maar hij wil nu vooral de focus op de Maasvlakte Shuttle, want die kan een hoop problemen in het transport en de logistiek rond Rotterdam tackelen.

99,7% nauwkeurig rijden

‘We hebben de verbinding opgezet voor wegvervoerders, verladers, expediteurs, intermodale operators en rederijen. Met als hoofddoel dat er minder vrachtwagens over de A15 en de N15 rijden. Daar staan natuurlijk om de haverklap files en die worden ook veroorzaakt door vrachtwagens. We zijn nu – na een pilot van drie maanden – meer dan een jaar bezig. Aan de voorkant van de haven containers op rails te zetten, in plaats van op een oplegger. En dat met 99,7% nauwkeurigheid volgens ons spoorboekje.’

CO2-reductie

‘Dat kan geen andere manier van transport ons nazeggen. Iedereen op de lijn weet precies hoe laat zijn transport aankomt en kan daar dus op acteren en plannen. Probeer dat maar eens over de weg voor elkaar te krijgen, met alle files.’

Ander voordeel van de trein: het is schoner. ‘Rijden per trein of per vrachtwagen maakt nogal verschil.’ En nog een pluspunt, zo gaat Van Riel verder: ‘Denk aan het onderhoud van de Heinenoordtunnel en de Haringvlietbrug. Hebben wij geen last van. En dan komen de Spijkenisserbrug en Van Brienenoordbrug er in de periode 2025-2028 ook nog aan. Daar gaan dagelijks 230.000 voertuigen overheen, hoe doen ze dat straks? Wij hebben het betrouwbare alternatief en we hebben ruimte genoeg, want we zetten gewoon een extra trein met wagons in. Tel uit je winst.’

Dit verhaal is aan u verteld door Trimodal Europe.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.