‘Opleidingsbehoeften van je personeel managen is eenvoudiger dan je denkt’

Brand Story

‘Welke medewerkers moeten dit jaar eigenlijk hun VCA vernieuwen?’ ‘Daar heb ik een excelletje voor, ik zoek het even op.’ ‘Past dat wel binnen de forecast van het opleidingsbudget?’ ‘Moet ik even uitzoeken.’ ‘Nog een vraagje: botst dat dan niet met de drukke periodes die we elk jaar hebben?’ ‘Eh, ik denk het niet. Kom ik op terug.‘

Opleidingsplatform is dé brug tussen opleiders en bedrijven, zoals Qbuzz. Foto: Opleidingsplatform
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Zomaar een discussie zoals die kan voorkomen op een HR-afdeling over opleidingen, de geldigheid ervan, de kosten en de inplanning. Herkenbaar? Bedrijven als Cornelissen en Jumbo besteden dit uit aan Opleidingsplatform, een initiatief dat tweeëneenhalf jaar geleden is opgezet. 80% van de opleiders is er nu al bij aangesloten. Optioneel kan er een koppeling met AFAS-HR gemaakt worden. HR kan dan met één druk op de knop op individueel niveau zien hoe de staat van de opleidingen is, wat er gepland moet worden en wat dat kost. En er kan een koppeling met de eigen planning gemaakt worden.

Is dit ook voor het mkb geschikt?

Jesse Holt, accountmanager: ‘Ja, júist. Het is geschikt voor elk bedrijf met logistieke opleidingswensen. Het ontzorgt HR, het geeft overzicht, inzicht en is efficiënt. De kosten per medewerker; het is een no-brainer als je ziet wat het je oplevert. We hebben alle opleidingen die er op logistiek gebied bestaan samengebracht op het platform.’

Wat valt ondernemers die het al gebruiken op?

‘Met name de signaalfunctie op het dashboard. Je krijgt een alert als een medewerker in de komende drie maanden zijn certificaat of certificaten moet verlengen. Dan kun je dat meteen slim inplannen. Handig voor de medewerkers met het oog op de drukte op het werk en de benodigde capaciteit. En je voorkomt er natuurlijk eventuele boetes en andere ellende mee voor het geval er een ongeluk gebeurt en het certificaat verlopen blijkt te zijn. Dat wil je echt vóór zijn. Daarnaast zie je van opleiders het slagingspercentage van hun aanbod. Dan kun je dus de beste keuze maken voor je medewerkers.’

‘Voor opleiders waar je al jarenlang mee werkt, is het ook handig: zij zijn gebaat bij een efficiëntere planning. En voor degenen die de opleiding volgen, is er met de landelijke dekking altijd een opleider in de buurt. En voor je eigen planners: je hoeft niet meer in dat excelletje te zoeken, verschillende overzichten naast elkaar te leggen en te hopen dat je daarbij niets vergeet.’

Dit verhaal is aan u verteld door Opleidingsplatform.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

‘Opleidingsbehoeften van je personeel managen is eenvoudiger dan je denkt’ | NT

‘Opleidingsbehoeften van je personeel managen is eenvoudiger dan je denkt’

Brand Story

‘Welke medewerkers moeten dit jaar eigenlijk hun VCA vernieuwen?’ ‘Daar heb ik een excelletje voor, ik zoek het even op.’ ‘Past dat wel binnen de forecast van het opleidingsbudget?’ ‘Moet ik even uitzoeken.’ ‘Nog een vraagje: botst dat dan niet met de drukke periodes die we elk jaar hebben?’ ‘Eh, ik denk het niet. Kom ik op terug.‘

Opleidingsplatform is dé brug tussen opleiders en bedrijven, zoals Qbuzz. Foto: Opleidingsplatform
Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

Zomaar een discussie zoals die kan voorkomen op een HR-afdeling over opleidingen, de geldigheid ervan, de kosten en de inplanning. Herkenbaar? Bedrijven als Cornelissen en Jumbo besteden dit uit aan Opleidingsplatform, een initiatief dat tweeëneenhalf jaar geleden is opgezet. 80% van de opleiders is er nu al bij aangesloten. Optioneel kan er een koppeling met AFAS-HR gemaakt worden. HR kan dan met één druk op de knop op individueel niveau zien hoe de staat van de opleidingen is, wat er gepland moet worden en wat dat kost. En er kan een koppeling met de eigen planning gemaakt worden.

Is dit ook voor het mkb geschikt?

Jesse Holt, accountmanager: ‘Ja, júist. Het is geschikt voor elk bedrijf met logistieke opleidingswensen. Het ontzorgt HR, het geeft overzicht, inzicht en is efficiënt. De kosten per medewerker; het is een no-brainer als je ziet wat het je oplevert. We hebben alle opleidingen die er op logistiek gebied bestaan samengebracht op het platform.’

Wat valt ondernemers die het al gebruiken op?

‘Met name de signaalfunctie op het dashboard. Je krijgt een alert als een medewerker in de komende drie maanden zijn certificaat of certificaten moet verlengen. Dan kun je dat meteen slim inplannen. Handig voor de medewerkers met het oog op de drukte op het werk en de benodigde capaciteit. En je voorkomt er natuurlijk eventuele boetes en andere ellende mee voor het geval er een ongeluk gebeurt en het certificaat verlopen blijkt te zijn. Dat wil je echt vóór zijn. Daarnaast zie je van opleiders het slagingspercentage van hun aanbod. Dan kun je dus de beste keuze maken voor je medewerkers.’

‘Voor opleiders waar je al jarenlang mee werkt, is het ook handig: zij zijn gebaat bij een efficiëntere planning. En voor degenen die de opleiding volgen, is er met de landelijke dekking altijd een opleider in de buurt. En voor je eigen planners: je hoeft niet meer in dat excelletje te zoeken, verschillende overzichten naast elkaar te leggen en te hopen dat je daarbij niets vergeet.’

Dit verhaal is aan u verteld door Opleidingsplatform.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.