Het einde van de polder (column)

Raad en Recht

Dik vier jaar zet de luchtvrachtsector zich nu in voor de toewijzing van vrachtslots op Schiphol. Post-corona zal de vrachtsector blijven groeien, getuige de investeringen van veel luchtvaartmaatschappijen in superschone vrachtvliegtuigen en het omkatten van passagiers- tot vrachtvliegtuigen. En ook Schiphol zelf is al lange tijd voorstander van het plan van ACN om in de pot voor de verdeling van alle slots (de capaciteitsdeclaratie) 3 á 4% in te ruimen voor het full freighter-segment. Allicht: dit kleine percentage vrachtvluchten is onbetwist goed voor een kwart van de toegevoegde waarde van Schiphol, en daarmee een factor van groot economisch belang, voor Schiphol én de BV Nederland.

Schiphol, luchtvracht

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Het einde van de polder (column) | NT

Het einde van de polder (column)

Raad en Recht

Dik vier jaar zet de luchtvrachtsector zich nu in voor de toewijzing van vrachtslots op Schiphol. Post-corona zal de vrachtsector blijven groeien, getuige de investeringen van veel luchtvaartmaatschappijen in superschone vrachtvliegtuigen en het omkatten van passagiers- tot vrachtvliegtuigen. En ook Schiphol zelf is al lange tijd voorstander van het plan van ACN om in de pot voor de verdeling van alle slots (de capaciteitsdeclaratie) 3 á 4% in te ruimen voor het full freighter-segment. Allicht: dit kleine percentage vrachtvluchten is onbetwist goed voor een kwart van de toegevoegde waarde van Schiphol, en daarmee een factor van groot economisch belang, voor Schiphol én de BV Nederland.

Schiphol, luchtvracht

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu