Red je Pakketje haalt 12,5 miljoen op voor elektrisch bezorgnetwerk

210 elektrische busjes

Koeriersbedrijf Red je Pakketje (RJP) heeft een financiering van 12,5 miljoen euro opgehaald. Hiermee wil het bedrijf zijn wagenpark elektrificeren.

In eerste instantie start RJP met 210 Nissan E-NV200 bezorgbussen, waarvan de eerste bussen al in januari 2021 de weg op gaan. ‘Met de 210 bezorgbussen kan RJP naar verwachting ruim 70 procent van zijn pakketten elektrisch bezorgen. De komende jaren volgen tot 300 extra EV-voertuigen, om de voortdurende groei van pakketten volledig uitstootvrij te kunnen leveren’, kondigt het bedrijf aan.

Financiering

De grootste hobbel om een bezorgvloot groen te maken is de veel hogere aanschafkosten, die over lange tijd moeten worden terugverdiend. RJP is hiervoor bijgestaan door Basecore Capital Limited, een in Londen gevestigde specialist in ‘Green Technology-financieringen’. Basecore Capital heeft de financieringsstructuur ontwikkeld, samengesteld en geïmplementeerd. De uiteindelijke financiering is een combinatie van Equity en vreemd vermogen. Het vreemd vermogen is afkomstig van de Nederlandse Scale-up Beequip, licht ceo Sam John toe.

Een flexibele en schaalbare laadinfrastructuur is onmisbaar in dit complexe project. Om dit mogelijk te maken heeft RJP een samenwerking opgezet met Vattenfall en Van der Sijs, die hiervoor samen voor de groene vloot een laadplein gaat aanleggen.

Red je Pakketje haalt 12,5 miljoen op voor elektrisch bezorgnetwerk | NT

Red je Pakketje haalt 12,5 miljoen op voor elektrisch bezorgnetwerk

210 elektrische busjes

Koeriersbedrijf Red je Pakketje (RJP) heeft een financiering van 12,5 miljoen euro opgehaald. Hiermee wil het bedrijf zijn wagenpark elektrificeren.

In eerste instantie start RJP met 210 Nissan E-NV200 bezorgbussen, waarvan de eerste bussen al in januari 2021 de weg op gaan. ‘Met de 210 bezorgbussen kan RJP naar verwachting ruim 70 procent van zijn pakketten elektrisch bezorgen. De komende jaren volgen tot 300 extra EV-voertuigen, om de voortdurende groei van pakketten volledig uitstootvrij te kunnen leveren’, kondigt het bedrijf aan.

Financiering

De grootste hobbel om een bezorgvloot groen te maken is de veel hogere aanschafkosten, die over lange tijd moeten worden terugverdiend. RJP is hiervoor bijgestaan door Basecore Capital Limited, een in Londen gevestigde specialist in ‘Green Technology-financieringen’. Basecore Capital heeft de financieringsstructuur ontwikkeld, samengesteld en geïmplementeerd. De uiteindelijke financiering is een combinatie van Equity en vreemd vermogen. Het vreemd vermogen is afkomstig van de Nederlandse Scale-up Beequip, licht ceo Sam John toe.

Een flexibele en schaalbare laadinfrastructuur is onmisbaar in dit complexe project. Om dit mogelijk te maken heeft RJP een samenwerking opgezet met Vattenfall en Van der Sijs, die hiervoor samen voor de groene vloot een laadplein gaat aanleggen.