Test: Actros type 1844 LS Euro 5

De Mercedes-Benz Actros is tien jaar jong en aan zijn tweede generatie toe. Vier jaar geleden kreeg de cabine een grondige opknapbeurt richting meer chauffeurscomfort en vorig jaar werd de Power-Shift , een schakelautomaat van de nieuwe generatie, geïntroduceerd. We hebben een Actros type 1844 LS Euro 5 getest, die ermee was uitgerust.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Dat kastje is oerlelijk in de auto. Het nut is totaal onzinnig. En als we gereden kilometers willen belasten is benzine accijns de aangewezen methode, het kastje is slechts een verbloeming van de weerstand tegen de werkelijke reden van de invoering.

Geplaatst door: Dikkie Dik op

De regering nog nooit een gecompliceerd automatiseringsproject tot een goed einde heeft gebracht. Hierdoor zullen de kosten voor burgers tóch stijgen (geheel tegen de verwachting van Eurlings in?!?!?!).

Geplaatst door: Mauk op

Het idee alleen al dat de regering een regeling invoert waar WIJ (niet.. ZIJ) beter van worden…

Kom op nou…

Geplaatst door: Gerrit op

ik ben falikant tegen de kastjes in de auto’s. Dit is een megalomaan project dat tot mislukken gedoemd is.

zou in principe accoord kunnen gaan met redelijke brandstoftoeslag tegen wegvallen motorrijtuigenbelasting.Dat (nog) meer nederlandsers in de grensstreek dan over de grens gaan tanken is een vaak gehoord tegenargument, maar geen reden om deze oplossing af te wijzen. De meeste nederlanders wonen immers niet vlak bij een grens, maar wel in de gebieden waar de verkeersdruk het grootst is.

Geplaatst door: A Plugge op

Ik ga met de fiets naar m’n werk.

Dat scheelt me dan toch belasting, als mijn auto op 2 dagen na stil staat?

Geplaatst door: Ruben op

Hoe kom je naar de zaak als er geen goed openbaar vervoer is, Ridderkerk – Rhoon??

Geplaatst door: maarten van der Kleij op

Ik ben tegen. Omdat ik er giga op achteruit zou gaan. Ik heb een heel oude auto, rij heel weinig, maar zou per km veel meer moeten betalen dan een nieuwe zuinige auto die heel veel rijdt. Ik betaal nu per kwartaal 46 euro aan wegenbelasting. In de nieuwe situatie zou ik gewoon veel meer kwijt zijn voor de paar keer dat ik rij. Ik denk vooral aan mij eigen portemonnee.

Geplaatst door: Nathalie Stroosma op
Test: Actros type 1844 LS Euro 5 | NT

Test: Actros type 1844 LS Euro 5

De Mercedes-Benz Actros is tien jaar jong en aan zijn tweede generatie toe. Vier jaar geleden kreeg de cabine een grondige opknapbeurt richting meer chauffeurscomfort en vorig jaar werd de Power-Shift , een schakelautomaat van de nieuwe generatie, geïntroduceerd. We hebben een Actros type 1844 LS Euro 5 getest, die ermee was uitgerust.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Dat kastje is oerlelijk in de auto. Het nut is totaal onzinnig. En als we gereden kilometers willen belasten is benzine accijns de aangewezen methode, het kastje is slechts een verbloeming van de weerstand tegen de werkelijke reden van de invoering.

Geplaatst door: Dikkie Dik op

De regering nog nooit een gecompliceerd automatiseringsproject tot een goed einde heeft gebracht. Hierdoor zullen de kosten voor burgers tóch stijgen (geheel tegen de verwachting van Eurlings in?!?!?!).

Geplaatst door: Mauk op

Het idee alleen al dat de regering een regeling invoert waar WIJ (niet.. ZIJ) beter van worden…

Kom op nou…

Geplaatst door: Gerrit op

ik ben falikant tegen de kastjes in de auto’s. Dit is een megalomaan project dat tot mislukken gedoemd is.

zou in principe accoord kunnen gaan met redelijke brandstoftoeslag tegen wegvallen motorrijtuigenbelasting.Dat (nog) meer nederlandsers in de grensstreek dan over de grens gaan tanken is een vaak gehoord tegenargument, maar geen reden om deze oplossing af te wijzen. De meeste nederlanders wonen immers niet vlak bij een grens, maar wel in de gebieden waar de verkeersdruk het grootst is.

Geplaatst door: A Plugge op

Ik ga met de fiets naar m’n werk.

Dat scheelt me dan toch belasting, als mijn auto op 2 dagen na stil staat?

Geplaatst door: Ruben op

Hoe kom je naar de zaak als er geen goed openbaar vervoer is, Ridderkerk – Rhoon??

Geplaatst door: maarten van der Kleij op

Ik ben tegen. Omdat ik er giga op achteruit zou gaan. Ik heb een heel oude auto, rij heel weinig, maar zou per km veel meer moeten betalen dan een nieuwe zuinige auto die heel veel rijdt. Ik betaal nu per kwartaal 46 euro aan wegenbelasting. In de nieuwe situatie zou ik gewoon veel meer kwijt zijn voor de paar keer dat ik rij. Ik denk vooral aan mij eigen portemonnee.

Geplaatst door: Nathalie Stroosma op