Test: Actros type 1844 LS Euro 5

De Mercedes-Benz Actros is tien jaar jong en aan zijn tweede generatie toe. Vier jaar geleden kreeg de cabine een grondige opknapbeurt richting meer chauffeurscomfort en vorig jaar werd de Power-Shift , een schakelautomaat van de nieuwe generatie, geïntroduceerd. We hebben een Actros type 1844 LS Euro 5 getest, die ermee was uitgerust.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

DUS … zien we jullie allemaal zaterdagmorgen (23 jan.) bij de ANWB in Den Haag, afgesproken?

Iedereen is welkom, personenauto’s, motorfietsen, busjes, campers, caravans, autobussen, jeeps, legervoertuigen, vrachtwagens, landbouwtractoren en bedenk het zelf maar.

Laat het een daverend spektakel worden vóórdat autorijden zó duur wordt dat we ons alleen nog maar op de fiets kunnen voortbewegen.

Geplaatst door: Johan de Wit op

Tegen, omdat het de privacy ongelooflijk aantast, nooit onfeilbaar kan zijn, elke maand wel 9 miljoen rekeningen verzonden moeten worden, er achteraf moet worden betaald, Het kastje gehackt kan worden, de BPM in de wegenbelasting wordt opgenomen en daardoor wel 250% hoger wordt, waarna dit wordt omgezet in de kilometerprijs. Je betaalt dus je hele autoleven lang BPM. In plaats van de BPM de CO2 tax wordt ingevoerd. Nieuwe auto’s dus helemaal NIET goedkoper worden!

Het voelt alsof je als crimi

Geplaatst door: J.Blaauw op

Omdat ik geen kastje in mijn auto wil die alles registreert. Heb niks te verbergen maar wil nog wel graag wat privacy overhouden. Dit wordt beetje bij beetje van ons afgepakt. En omdat het voor veel tweedehands auto’s veel duurder wordt als nu. Er komt niet voor niks. niks naar buiten van de werkelijke kosten die horen we pas als het er door is. En dan blijkt dat iedereen er dik op achteruitgaat. En dan is alleen de elite nog in staat te autorijden. Zo kan ik ook het fileprobleem oplossen. Zo d

Geplaatst door: Car De Jong op

Een veel te duur project dat alleen goedkoper uitpakt voor een paar bejaarden die maar een paar 1000 km per jaar rijden. De werkende man mag zich blauw betalen om in de file te staan.

Ik ga van 600 euro per jaar nu naar ca 2400 per jaar in 2018, met een D-segment auto en maar 15k per jaar!

Geplaatst door: Willem-Jan Westland op

Aanstaande zaterdagmorgen organiseert kilometerheffingNEE (discussieert u ook even mee op hun website?) een protestactie bij het ANWB hoofdkantoor in Den Haag om dit idiote voorstel zo snel mogelijk van tafel te krijgen.

Als het u zo uitkomst bent u ook van harte uitgenodigd om daar uw steun te betuigen.

Geplaatst door: Johan de Wit op

Grappig die privacy argumenten; vodafone, kpn en tomtom weten precies waar je bent en hoe snel je je beweegt. Kilometerkastje weet alleen waar je auto is. En ook nooit meer op internet komen, laat staan ergens op reageren want waar die gegevens terecht komen wil je helemaal niet weten..

Linksom of rechtsom, als dit het niet wordt dan krijgen we wel weer tolpoorten of een europese richtlijn voor CO2 heffingen. Probleem is dat deze processen zo lang duren en er zo veel politiek omheen wordt bedr

Geplaatst door: Martin op

Niemand zal toch denken dat autorijden hierdoor goedkoper gaat worden? Maar als dit niet doorgaat verzinnen ze wel wat anders om de automobilist of vervoerder nog verder uit te benen. Op de weg zitten wel de mensen die het (vr)eten voor Nederland moeten verdienen!!!

Geplaatst door: Egbert van Es op
Test: Actros type 1844 LS Euro 5 | NT

Test: Actros type 1844 LS Euro 5

De Mercedes-Benz Actros is tien jaar jong en aan zijn tweede generatie toe. Vier jaar geleden kreeg de cabine een grondige opknapbeurt richting meer chauffeurscomfort en vorig jaar werd de Power-Shift , een schakelautomaat van de nieuwe generatie, geïntroduceerd. We hebben een Actros type 1844 LS Euro 5 getest, die ermee was uitgerust.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

DUS … zien we jullie allemaal zaterdagmorgen (23 jan.) bij de ANWB in Den Haag, afgesproken?

Iedereen is welkom, personenauto’s, motorfietsen, busjes, campers, caravans, autobussen, jeeps, legervoertuigen, vrachtwagens, landbouwtractoren en bedenk het zelf maar.

Laat het een daverend spektakel worden vóórdat autorijden zó duur wordt dat we ons alleen nog maar op de fiets kunnen voortbewegen.

Geplaatst door: Johan de Wit op

Tegen, omdat het de privacy ongelooflijk aantast, nooit onfeilbaar kan zijn, elke maand wel 9 miljoen rekeningen verzonden moeten worden, er achteraf moet worden betaald, Het kastje gehackt kan worden, de BPM in de wegenbelasting wordt opgenomen en daardoor wel 250% hoger wordt, waarna dit wordt omgezet in de kilometerprijs. Je betaalt dus je hele autoleven lang BPM. In plaats van de BPM de CO2 tax wordt ingevoerd. Nieuwe auto’s dus helemaal NIET goedkoper worden!

Het voelt alsof je als crimi

Geplaatst door: J.Blaauw op

Omdat ik geen kastje in mijn auto wil die alles registreert. Heb niks te verbergen maar wil nog wel graag wat privacy overhouden. Dit wordt beetje bij beetje van ons afgepakt. En omdat het voor veel tweedehands auto’s veel duurder wordt als nu. Er komt niet voor niks. niks naar buiten van de werkelijke kosten die horen we pas als het er door is. En dan blijkt dat iedereen er dik op achteruitgaat. En dan is alleen de elite nog in staat te autorijden. Zo kan ik ook het fileprobleem oplossen. Zo d

Geplaatst door: Car De Jong op

Een veel te duur project dat alleen goedkoper uitpakt voor een paar bejaarden die maar een paar 1000 km per jaar rijden. De werkende man mag zich blauw betalen om in de file te staan.

Ik ga van 600 euro per jaar nu naar ca 2400 per jaar in 2018, met een D-segment auto en maar 15k per jaar!

Geplaatst door: Willem-Jan Westland op

Aanstaande zaterdagmorgen organiseert kilometerheffingNEE (discussieert u ook even mee op hun website?) een protestactie bij het ANWB hoofdkantoor in Den Haag om dit idiote voorstel zo snel mogelijk van tafel te krijgen.

Als het u zo uitkomst bent u ook van harte uitgenodigd om daar uw steun te betuigen.

Geplaatst door: Johan de Wit op

Grappig die privacy argumenten; vodafone, kpn en tomtom weten precies waar je bent en hoe snel je je beweegt. Kilometerkastje weet alleen waar je auto is. En ook nooit meer op internet komen, laat staan ergens op reageren want waar die gegevens terecht komen wil je helemaal niet weten..

Linksom of rechtsom, als dit het niet wordt dan krijgen we wel weer tolpoorten of een europese richtlijn voor CO2 heffingen. Probleem is dat deze processen zo lang duren en er zo veel politiek omheen wordt bedr

Geplaatst door: Martin op

Niemand zal toch denken dat autorijden hierdoor goedkoper gaat worden? Maar als dit niet doorgaat verzinnen ze wel wat anders om de automobilist of vervoerder nog verder uit te benen. Op de weg zitten wel de mensen die het (vr)eten voor Nederland moeten verdienen!!!

Geplaatst door: Egbert van Es op