De prijsverhoging gaat in per 1 januari, meldt DHL Express. Het concern past de tarieven voor een aantal toeslagen en aanpalende diensten ook aan.
Kees de Lange is sinds 1 augustus managing director bij DHL Express Nederland. ‘Aan de inkoopkant hebben we te maken met stijgende kosten’, zegt hij. ‘Met de jaarlijkse prijsaanpassing kunnen we onze infrastructuur en technologie waarborgen en verbeteren.’
Dalende vraag
DHL Express verhoogde zijn tarieven aan het begin van dit jaar met bijna 8%. Dankzij die prijsverhoging wist de expresvervoerder de resultaten in het eerste halfjaar ondanks dalende vraag nog enigszins op peil te houden. Het ebit over de eerste zes maanden van 2023 daalde met bijna 13% naar 1,8 miljard euro, op een omzet van 12,4 miljard euro (-7,2%).
DHL Express is onderdeel van DHL Group en past zijn prijzen jaarlijks aan op basis van de inflatie, valuta-dynamiek en andere stijgende kosten in de meer dan 220 landen en gebieden waar het bedrijf actief is.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?