‘Minister, een vrachtpool op Schiphol kan en mag van Brussel’

Vracht concurreert niet met passagiersvluchten

Een vrachtpool voor de luchtvracht­sector op Schiphol is juridisch gewoon mogelijk om het beperkt aantal vrachtvluchten op de Amsterdamse luchthaven, 3% van het huidige maximale totaal van 500.000 vluchten, te vrijwaren van verdere krimp. Dat stelde luchtvaartjurist Frans Vreede op de Airfreight Conference, die dit jaar in het teken stond van de negatieve effecten van de door minister Mark Harbers (Infrastructuur) geplande reductie van het maximaal aantal vluchten tot 440.000 vliegbewegingen per jaar.

bron: AirBridgeCargo
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Minister, een vrachtpool op Schiphol kan en mag van Brussel’ | NT

‘Minister, een vrachtpool op Schiphol kan en mag van Brussel’

Vracht concurreert niet met passagiersvluchten

Een vrachtpool voor de luchtvracht­sector op Schiphol is juridisch gewoon mogelijk om het beperkt aantal vrachtvluchten op de Amsterdamse luchthaven, 3% van het huidige maximale totaal van 500.000 vluchten, te vrijwaren van verdere krimp. Dat stelde luchtvaartjurist Frans Vreede op de Airfreight Conference, die dit jaar in het teken stond van de negatieve effecten van de door minister Mark Harbers (Infrastructuur) geplande reductie van het maximaal aantal vluchten tot 440.000 vliegbewegingen per jaar.

bron: AirBridgeCargo
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu