De ‘European Seaway’ (foto) vaart nu nog als vrachter tussen Calais en Dover, maar verlaat de korte Kanaalroute later deze maand. Centrica huurde het schip voor drie tot vier maanden, maar overweegt nu al om de veerboot twee jaar in Skegness te houden.

De veerboot is voor Centrica een geschikt schip omdat er op het bovendek veel vrije ruimte is. Op de garagedekken kunnen onderdelen van de windmolens en ander materiaal opgeslagen worden.

De ‘European Seaway’ heeft een capaciteit van 120 trailers en biedt plaats aan 200 chauffeurs. Er zijn dus voldoende hutten aan boord voor de technici van Centrica. De bemanning van P&O blijft overigens aan boord om voor hen te koken en de hutten schoon te maken.

De ceo van P&O Ferries, Helen Deeble, zegt dat deze charter past in de nieuwe strategie van de ferrymaatschappij om de activiteiten te diversifiëren en zo de risico’s te spreiden. Deeble sluit niet uit dat er nog meer offshore contracten gesloten zullen worden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement