‘Lage containertarieven keren niet terug’

spel tussen rederijen en verladers

Verladers in de containervaart kunnen wachten tot ze een ons wegen voordat de vrachttarieven terugkeren naar het lage niveau van voor de coronacrisis. Dat stelt rederij-expert Lars Jensen, acht jaar lang de marktanalist van Maersk en tegenwoordig hoofd van consultant Vespucci Maritime (voorheen Sea-Intelligence Consulting). ‘In het verleden werden de verladers eigenlijk gesubsidieerd door de rederijen’, stelt hij. Die tijden keren niet terug, waarschuwt de Deen in de DVZ.

Lossen laden containerterminal_Bron Eurogate

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

‘Lage containertarieven keren niet terug’ | NT

‘Lage containertarieven keren niet terug’

spel tussen rederijen en verladers

Verladers in de containervaart kunnen wachten tot ze een ons wegen voordat de vrachttarieven terugkeren naar het lage niveau van voor de coronacrisis. Dat stelt rederij-expert Lars Jensen, acht jaar lang de marktanalist van Maersk en tegenwoordig hoofd van consultant Vespucci Maritime (voorheen Sea-Intelligence Consulting). ‘In het verleden werden de verladers eigenlijk gesubsidieerd door de rederijen’, stelt hij. Die tijden keren niet terug, waarschuwt de Deen in de DVZ.

Lossen laden containerterminal_Bron Eurogate

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen