Vorig jaar bedroeg de winst in de eerste drie maanden maar liefst 5,5 miljard dollar, oftewel bijna zestig miljoen dollar per dag. Door de tariefval in de containervaart daalde ook de omzet scherp: met 58% tot 3,8 miljard dollar. Weinig verrassend meldt ONE in het kwartaalbericht dat de volumes ‘leden onder een daling van de vraag door de stagnerende detailhandel en consumptie in Europa en de VS’.
De onzekerheid in de markt is volgens de in Singapore gevestigde rederij zo groot dat het geen zin heeft om een prognose van het resultaat voor het hele boekjaar af te geven. Dat loopt van april 2023 tot en met maart 2024. ‘ONE zet zich in om de prestaties te stabiliseren en tegelijkertijd flexibel te reageren op veranderingen in het ondernemingsklimaat’, is wat alles wat de rederij kwijt wil.
De gezamenlijke dochter van NYK, K Line en Mitsui OSK Lines nam in juni 2023 de ‘ONE Innovation’ in ontvangst, de eerste van een nieuwe serie van zes schepen van 24.000 teu die worden gecharterd van het Japanse Shoei Kisen Kaisha. De andere vijf volgen in de loop van het jaar.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?