Vos Logistics slankt verder af

Vos Logistics gaat 345 van zijn 2.700 werknemers ontslaan. In Nederland worden 145 mensen aan de deur gezet, terwijl buiten de eigen grenzen 200 banen zullen verdwijnen. Met deze maatregelen wil het Nederlandse vervoersbedrijf het kostenniveau aanpassen aan de fors gedaald vervoersvraag.

Vos Logisitcs verkeert al een hele tijd in zwaar weer. Eind vorig jaar werden al de divisies Silo Logistics, Tank Services en Vos Logistics Noord verkocht. In mei dit trad stamvader Wim Vos af als algemeen bestuurder en kwam het management in handen van een driekoppige directie onder leiding van Frank Verhoeven.

Een nieuwe herstructurering volgde in oktober toen het wagenpark werd teruggeschroefd van 2.500 tot 1.700 voertuigen en werd afgestapt van de overnamestrategie. Tegelijkertijd trok Wim Vos zich helemaal terug uit het bedrijf.

Inmiddels is in sommige afdelingen van Vos Logistis de omzet met ruim 30% gedaald in vergelijking met het tweede kartaal. Door de nieuwe financiële problemen wordt nu ingegrepen in het personeelsbestand.

(Zie De Lloyd van 12/12/2008.)

Vos Logistics slankt verder af | NT

Vos Logistics slankt verder af

Vos Logistics gaat 345 van zijn 2.700 werknemers ontslaan. In Nederland worden 145 mensen aan de deur gezet, terwijl buiten de eigen grenzen 200 banen zullen verdwijnen. Met deze maatregelen wil het Nederlandse vervoersbedrijf het kostenniveau aanpassen aan de fors gedaald vervoersvraag.

Vos Logisitcs verkeert al een hele tijd in zwaar weer. Eind vorig jaar werden al de divisies Silo Logistics, Tank Services en Vos Logistics Noord verkocht. In mei dit trad stamvader Wim Vos af als algemeen bestuurder en kwam het management in handen van een driekoppige directie onder leiding van Frank Verhoeven.

Een nieuwe herstructurering volgde in oktober toen het wagenpark werd teruggeschroefd van 2.500 tot 1.700 voertuigen en werd afgestapt van de overnamestrategie. Tegelijkertijd trok Wim Vos zich helemaal terug uit het bedrijf.

Inmiddels is in sommige afdelingen van Vos Logistis de omzet met ruim 30% gedaald in vergelijking met het tweede kartaal. Door de nieuwe financiële problemen wordt nu ingegrepen in het personeelsbestand.

(Zie De Lloyd van 12/12/2008.)