Eigen rijders dreigen met acties tegen Oost-Europese truckers

De zelfstandige vrachtwagenchauffeurs, verenigd in de brancheorganisatie VERN, willen via wegblokkades, stakingen en langzaam-aan-acties protesteren tegen de oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa.

Voorzitter Klaas de Waardt van de brancheorganisatie zegt tegen het dagblad Spits dat de buitenlandse collega’s regels aan hun laars lappen en zo voor ‘valse concurrentie’ en ‘arbeidsverdringing’ zorgen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Wees toch realistisch, deze tendens kan je toch niet tegenhouden zeker.
Wie ga je wel en wie niet laden of lossen ? Geen Polen en Bulgaren, maar wél Hollanders of Fransen ? En wat met Duitsers ? Die nog nét wel of nét niet ?
Informeer maar eens naar de tarieven in Frankrijk hé.
Anderzijds: als ik die initiatiefnemers hun trekker zie, dan ben ik van mening dat het normaal is dat die niet toekomen. Allerlei toeters en lampen, veel te veel oneconomische pk’s, onnodige assen, en

Geplaatst door: Raspoe10 op

laatst in zeebrugge een bulgaar die vroeg aan de nederlandse en belgische chauffeurs of er niet een bij was die zijn vrachtwagen achter uit binnen wou rijden bij stora enzo die kon dat niet ,niemand wilde dit doen dus bleef die maar staan ? hoe geraakt die vent in belgie met die vrachtwagen als die niet kan rijden zoals het moet en zo kunnen we nog wat voorbeelden ophalen

Geplaatst door: de witte willy op

Ik ben het er wel mee eens dat het door huun slecht gaat. Maar daar voor moet je in den haag zijn, Goet zo jongens die open grensen en wat dan van de nederlandse vervoerders die oost europese chauffeurs in dienst hebben.
En bij een faillissement gewoon onder een andere naam verder gaan. Meestal nog met stuun van de overheid links of rechts om.

Geplaatst door: Ronald op

Hoop wel dat het een gepaste actie wordt tegen slechte ondernemers en er geen hetze komt tegen de chauffeurs want wat zou je zelf doen als je in een kansarm land woonde en je krijgt ineens de mogelijkheid om te gaan chauffeuren en dan ook nog tegen een salaris dat hoger ligt dan je gewend was?
Begrijp mij goed, ook ik erger mij aan de lui die alle regels aan hun laars lappen maar het zijn onze overheden die deze lui de kans geven en te belazerd zijn om ze op hun wandaden aan te spreken.
Onze

Geplaatst door: Chauffeur op

Wat gaat U doen aan eigen rijders (Nederlandse) die gebruik maken van meerdere digikaarten en onder de prijs rijden ??

Geplaatst door: Marc op

Ik ben daar het mee eens want, het is niet alleen dat ze rijden ook nog slecht over de snelweg,veel ongelukken.

Geplaatst door: de ijsbeer op

Veel succes, ben het helemaal met jullie eens.
Oost europeanenen verzieken de markt.

Geplaatst door: Plieny op
Eigen rijders dreigen met acties tegen Oost-Europese truckers | NT

Eigen rijders dreigen met acties tegen Oost-Europese truckers

De zelfstandige vrachtwagenchauffeurs, verenigd in de brancheorganisatie VERN, willen via wegblokkades, stakingen en langzaam-aan-acties protesteren tegen de oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa.

Voorzitter Klaas de Waardt van de brancheorganisatie zegt tegen het dagblad Spits dat de buitenlandse collega’s regels aan hun laars lappen en zo voor ‘valse concurrentie’ en ‘arbeidsverdringing’ zorgen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Wees toch realistisch, deze tendens kan je toch niet tegenhouden zeker.
Wie ga je wel en wie niet laden of lossen ? Geen Polen en Bulgaren, maar wél Hollanders of Fransen ? En wat met Duitsers ? Die nog nét wel of nét niet ?
Informeer maar eens naar de tarieven in Frankrijk hé.
Anderzijds: als ik die initiatiefnemers hun trekker zie, dan ben ik van mening dat het normaal is dat die niet toekomen. Allerlei toeters en lampen, veel te veel oneconomische pk’s, onnodige assen, en

Geplaatst door: Raspoe10 op

laatst in zeebrugge een bulgaar die vroeg aan de nederlandse en belgische chauffeurs of er niet een bij was die zijn vrachtwagen achter uit binnen wou rijden bij stora enzo die kon dat niet ,niemand wilde dit doen dus bleef die maar staan ? hoe geraakt die vent in belgie met die vrachtwagen als die niet kan rijden zoals het moet en zo kunnen we nog wat voorbeelden ophalen

Geplaatst door: de witte willy op

Ik ben het er wel mee eens dat het door huun slecht gaat. Maar daar voor moet je in den haag zijn, Goet zo jongens die open grensen en wat dan van de nederlandse vervoerders die oost europese chauffeurs in dienst hebben.
En bij een faillissement gewoon onder een andere naam verder gaan. Meestal nog met stuun van de overheid links of rechts om.

Geplaatst door: Ronald op

Hoop wel dat het een gepaste actie wordt tegen slechte ondernemers en er geen hetze komt tegen de chauffeurs want wat zou je zelf doen als je in een kansarm land woonde en je krijgt ineens de mogelijkheid om te gaan chauffeuren en dan ook nog tegen een salaris dat hoger ligt dan je gewend was?
Begrijp mij goed, ook ik erger mij aan de lui die alle regels aan hun laars lappen maar het zijn onze overheden die deze lui de kans geven en te belazerd zijn om ze op hun wandaden aan te spreken.
Onze

Geplaatst door: Chauffeur op

Wat gaat U doen aan eigen rijders (Nederlandse) die gebruik maken van meerdere digikaarten en onder de prijs rijden ??

Geplaatst door: Marc op

Ik ben daar het mee eens want, het is niet alleen dat ze rijden ook nog slecht over de snelweg,veel ongelukken.

Geplaatst door: de ijsbeer op

Veel succes, ben het helemaal met jullie eens.
Oost europeanenen verzieken de markt.

Geplaatst door: Plieny op