Volta Trucks failliet na problemen bij batterijleverancier

E-trucks

Volta Trucks uit Zweden vraagt faillissement aan. Het lukt de start-up niet om voldoende kapitaal op te halen, blijkt uit een statement van de directie.

Volta Zero van DB Schenker in Tilburg
Foto: DB Schenker

De e-truckbouwer werd de afgelopen periode geconfronteerd met het faillissement van batterijleverancier Proterra, waardoor het de verwachtingen voor de  productieaantallen niet meer waar kon maken. Die tegenvaller bleek daarna een onoverkomelijk obstakel bij het ophalen van kapitaal.

‘Met grote spijt heeft de directie daarom besloten faillissement aan te vragen in Zweden en Engeland’, schrijft het management in het statement op de website van Volta Trucks. ‘Andere bedrijfsonderdelen zullen binnenkort ook een faillisementsprocedure starten.’

Volta werd in 2019 opgericht in Zweden en heeft sindsdien zo’n 360 miljoen euro opgehaald bij financieringsrondes. Het bedrijf leek succesvol met zijn 16-tons elektrische distributietruck. Zo bestelde DB Schenker 1.500 exemplaren en werd de eerste daarvan vorige maand in Nederland in gebruik genomen.

Volta Trucks failliet na problemen bij batterijleverancier | NT

Volta Trucks failliet na problemen bij batterijleverancier

E-trucks

Volta Trucks uit Zweden vraagt faillissement aan. Het lukt de start-up niet om voldoende kapitaal op te halen, blijkt uit een statement van de directie.

Volta Zero van DB Schenker in Tilburg
Foto: DB Schenker

De e-truckbouwer werd de afgelopen periode geconfronteerd met het faillissement van batterijleverancier Proterra, waardoor het de verwachtingen voor de  productieaantallen niet meer waar kon maken. Die tegenvaller bleek daarna een onoverkomelijk obstakel bij het ophalen van kapitaal.

‘Met grote spijt heeft de directie daarom besloten faillissement aan te vragen in Zweden en Engeland’, schrijft het management in het statement op de website van Volta Trucks. ‘Andere bedrijfsonderdelen zullen binnenkort ook een faillisementsprocedure starten.’

Volta werd in 2019 opgericht in Zweden en heeft sindsdien zo’n 360 miljoen euro opgehaald bij financieringsrondes. Het bedrijf leek succesvol met zijn 16-tons elektrische distributietruck. Zo bestelde DB Schenker 1.500 exemplaren en werd de eerste daarvan vorige maand in Nederland in gebruik genomen.