Onrust neemt toe in Antwerpen over uitblijven Scheldeverdieping

Omdat er wolken blijven hangen over de concrete uitvoering van de verdieping van de Schelde op Nederlands grondgebied, groeit de ongerustheid snel in Antwerpse havenkringen. Gedelegeerd bestuurder Eddy Bruyninckx van het Havenbedrijf van Antwerpen spreekt van een toenemende verontwaardiging.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Collega dokwerker, prachtig toch dat Antwerpen sneller is maar dat maakt nie uit, MSC komt toch wel met meer lading naar Rotterdam alleen al door het lange varen over de Schelde zijn wij even snel, en dan werken wij nog met single kranen met max. 5 kranen op een boot en dan doen we toch ook 25 cont. per uur.

Met vriendelijke groet Ronald

Geplaatst door: dokwerker-rotterdam op

Aan dokwerker Rotterdam;

Als ge MSC wil zul je toch wat sneller moeten werken, daar Antwerpen gemiddeld zo een 10 cont./u sneller werkt.

Bij laatste bijkomst verantwoordelijk MSC nog vernoemd.

Sorry jongens, wij zijn en zullen altijd sneller zijn.

Geplaatst door: dokwerker-antwerpen op

Ipv. dat de Vlaamse regering zich alleen maar focust op Opel Antwerpen zouden ze ook is moeten kijken naar de noodlijdende Antwerpse haven. Meer en meer services verhuizen naar de kusthavens omdat ze dan de Schelde niet meer op hoeven varen. Niet alleen heeft dit te maken met het kostenplaatje maar ook met de diepgangbeperkingen. Schepen moeten wachten op het juiste tij om op of af te varen. Nederland ziet hierin een grote kans om nog meer diensten van Antwerpen af te snoepen. Hopelijk vallen

Geplaatst door: J op

Het is toch duidelijk dat de Nederlanders al het werk naar hun aan het trekken zijn …… De politiekers zouden beter er geld in gaan steken zodat er niet nog meer lijnen vertrekken uit Antwerpen.

Geplaatst door: d op
Onrust neemt toe in Antwerpen over uitblijven Scheldeverdieping | NT

Onrust neemt toe in Antwerpen over uitblijven Scheldeverdieping

Omdat er wolken blijven hangen over de concrete uitvoering van de verdieping van de Schelde op Nederlands grondgebied, groeit de ongerustheid snel in Antwerpse havenkringen. Gedelegeerd bestuurder Eddy Bruyninckx van het Havenbedrijf van Antwerpen spreekt van een toenemende verontwaardiging.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Collega dokwerker, prachtig toch dat Antwerpen sneller is maar dat maakt nie uit, MSC komt toch wel met meer lading naar Rotterdam alleen al door het lange varen over de Schelde zijn wij even snel, en dan werken wij nog met single kranen met max. 5 kranen op een boot en dan doen we toch ook 25 cont. per uur.

Met vriendelijke groet Ronald

Geplaatst door: dokwerker-rotterdam op

Aan dokwerker Rotterdam;

Als ge MSC wil zul je toch wat sneller moeten werken, daar Antwerpen gemiddeld zo een 10 cont./u sneller werkt.

Bij laatste bijkomst verantwoordelijk MSC nog vernoemd.

Sorry jongens, wij zijn en zullen altijd sneller zijn.

Geplaatst door: dokwerker-antwerpen op

Ipv. dat de Vlaamse regering zich alleen maar focust op Opel Antwerpen zouden ze ook is moeten kijken naar de noodlijdende Antwerpse haven. Meer en meer services verhuizen naar de kusthavens omdat ze dan de Schelde niet meer op hoeven varen. Niet alleen heeft dit te maken met het kostenplaatje maar ook met de diepgangbeperkingen. Schepen moeten wachten op het juiste tij om op of af te varen. Nederland ziet hierin een grote kans om nog meer diensten van Antwerpen af te snoepen. Hopelijk vallen

Geplaatst door: J op

Het is toch duidelijk dat de Nederlanders al het werk naar hun aan het trekken zijn …… De politiekers zouden beter er geld in gaan steken zodat er niet nog meer lijnen vertrekken uit Antwerpen.

Geplaatst door: d op