‘Asscher moet regels beter handhaven’

De Nederlandse overheid faalt bij de handhaving van Europese regels. Dat is de oorzaak van problemen die Nederland mogelijk heeft met arbeidsmigranten uit Oost-Europa.

Dat zegt de rechtssocioloog Kees Groenendijk, oud-hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen, in het Nederlands Dagblad van vandaag.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Het probleem wordt door Kees Groenendijk en Asscher zwaar onderschat.
Het zijn al lang niet alleen maar de arbeiders emigranten die hier werk zoeken maar hele transport bedrijven die hier hun werk naar toe hebben verlegt omdat hier de prijzen beter zijn dan in hun land en alleen de chauffeurs reizen 1 keer per maand heen en weer.
zij kunnen daar mee ver onder de prijs door duiken en maken de NLse markt kapot!
Maar synisch genoeg zijn het de NLse bedrijven die zelf dit voorbeeld hebben gegeven.

Geplaatst door: johan van Dijk op

Groenendijk heeft in het wegvervoer geen punt. Polen die in NL werken is makkelijk zat. Een Pool die op een NL vrachtwagen werkt en een enkel keer NL aandoet, ligt ff ingewikkelder. Maar dat er te weinig wordt gehandhaafd, dat klopt zeker.

Geplaatst door: Han Vallenduuk op

Groenendijk heeft een punt,als hij er dan ook bij vermeld dat prominente TLN leden zich hier ook schuldig aan maken is het verhaal compleet.

Geplaatst door: Gerard van Westreenen (gep:chauffeur) op
‘Asscher moet regels beter handhaven’ | NT

‘Asscher moet regels beter handhaven’

De Nederlandse overheid faalt bij de handhaving van Europese regels. Dat is de oorzaak van problemen die Nederland mogelijk heeft met arbeidsmigranten uit Oost-Europa.

Dat zegt de rechtssocioloog Kees Groenendijk, oud-hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen, in het Nederlands Dagblad van vandaag.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het probleem wordt door Kees Groenendijk en Asscher zwaar onderschat.
Het zijn al lang niet alleen maar de arbeiders emigranten die hier werk zoeken maar hele transport bedrijven die hier hun werk naar toe hebben verlegt omdat hier de prijzen beter zijn dan in hun land en alleen de chauffeurs reizen 1 keer per maand heen en weer.
zij kunnen daar mee ver onder de prijs door duiken en maken de NLse markt kapot!
Maar synisch genoeg zijn het de NLse bedrijven die zelf dit voorbeeld hebben gegeven.

Geplaatst door: johan van Dijk op

Groenendijk heeft in het wegvervoer geen punt. Polen die in NL werken is makkelijk zat. Een Pool die op een NL vrachtwagen werkt en een enkel keer NL aandoet, ligt ff ingewikkelder. Maar dat er te weinig wordt gehandhaafd, dat klopt zeker.

Geplaatst door: Han Vallenduuk op

Groenendijk heeft een punt,als hij er dan ook bij vermeld dat prominente TLN leden zich hier ook schuldig aan maken is het verhaal compleet.

Geplaatst door: Gerard van Westreenen (gep:chauffeur) op