Vrachtverkeer in de knel door belabberde staat bruggen en tunnels

Spoedreparaties

De belabberde staat van veel bruggen en sluizen zorgt voor steeds grotere problemen voor transportbedrijven en andere weggebruikers. Dit jaar verwacht Rijkswaterstaat meer overlast door onvoorspelbare spoedreparaties en snelheidsbeperkingen vanwege achterstallig onderhoud. Daarnaast zijn op een aantal plaatsen afsluitingen nodig voor zwaar (vracht)verkeer.

Harbers bij de Prinses Margriettunnel, waar het omhooggekomen wegdek in bedwang wordt gehouden met zandzakken. Foto: Jilmer Postma, ANP

Transportbedrijven maken zich grote zorgen. ‘Op heel veel plaatsen in Nederland ondervinden we momenteel last van beperkingen door achterstallig onderhoud aan bruggen en viaducten’, schrijven partijen als Transport en Logistiek Nederland (TLN) Noord, MKB Nederland en VNO-NCW Noord in een brandbrief aan minister Mark Harbers van Infrastructuur en Waterstaat, meldt Trouw.

De aanleiding voor de brief is de nijpende situatie rondom de Prinses Margriettunnel tussen Sneek en Joure (A7). Sinds half december is de tunnel volledig afgesloten, nadat het wegdek plotseling omhoog kwam. De weg is zeker een half jaar dicht terwijl zandzakken in de tunnelbak erger voorkomen. Harbers nam woensdag zelf een kijkje. ‘Dit is de meest trieste aanblik in de hele infrastructuur in Nederland op dit moment’, zei hij tijdens zijn werkbezoek tegen Omrop Fryslân.

Vrachtverkeer in de knel door belabberde staat bruggen en tunnels | NT

Vrachtverkeer in de knel door belabberde staat bruggen en tunnels

Spoedreparaties

De belabberde staat van veel bruggen en sluizen zorgt voor steeds grotere problemen voor transportbedrijven en andere weggebruikers. Dit jaar verwacht Rijkswaterstaat meer overlast door onvoorspelbare spoedreparaties en snelheidsbeperkingen vanwege achterstallig onderhoud. Daarnaast zijn op een aantal plaatsen afsluitingen nodig voor zwaar (vracht)verkeer.

Harbers bij de Prinses Margriettunnel, waar het omhooggekomen wegdek in bedwang wordt gehouden met zandzakken. Foto: Jilmer Postma, ANP

Transportbedrijven maken zich grote zorgen. ‘Op heel veel plaatsen in Nederland ondervinden we momenteel last van beperkingen door achterstallig onderhoud aan bruggen en viaducten’, schrijven partijen als Transport en Logistiek Nederland (TLN) Noord, MKB Nederland en VNO-NCW Noord in een brandbrief aan minister Mark Harbers van Infrastructuur en Waterstaat, meldt Trouw.

De aanleiding voor de brief is de nijpende situatie rondom de Prinses Margriettunnel tussen Sneek en Joure (A7). Sinds half december is de tunnel volledig afgesloten, nadat het wegdek plotseling omhoog kwam. De weg is zeker een half jaar dicht terwijl zandzakken in de tunnelbak erger voorkomen. Harbers nam woensdag zelf een kijkje. ‘Dit is de meest trieste aanblik in de hele infrastructuur in Nederland op dit moment’, zei hij tijdens zijn werkbezoek tegen Omrop Fryslân.