Gevolgen olievervuiling door ‘Rena’ kunnen nog weken aanhouden

Scheepsongeluk

Het nabij Tauranga gestrande containerschip ‘Rena’ lekt momenteel geen olie meer. De Nieuw-Zeelandse autoriteiten schatten dat tot nu toe tussen de 10 en 50 ton ruwe olie is weggelekt uit het schip.

De gevolgen van die vervuiling zouden nog weken kunnen aanhouden. Ondertussen slaat de reeds gelekte olie neer op het strand van Maunganui en zijn de eerste met olie besmeurde vogels gespot.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

We hebben geprobeerd HFO en MDO zo goed mogelijk te vertalen. Er staat niet in het artikel dat de HFO als cargo werd vervoerd. De uitspraak over de schadelijkheid voor het milieu komt voor rekening van de geciteerde Stephan Lutter.

Geplaatst door: Redactie op

Kleine correctie: Containerschepen vervoeren geen ruwe olie. De Rena had naar alle waarschijnlijkheid 1700 ton HFO (Heavy Fuel Oil) en 70 ton MDO (Marine Diesel Oil) aan boord. Dit als brandstof voor de motoren, niet als cargo.

HFO is geen giftig afval. Het is een van de zovele producten die uit ruwe olie gedestilleerd worden en is niet giftiger dan veel andere raffinageproducten die we dagelijks vervoeren, verbranden en verbruiken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dit geen milieuramp is, m

Geplaatst door: Jan op
Gevolgen olievervuiling door ‘Rena’ kunnen nog weken aanhouden | NT

Gevolgen olievervuiling door ‘Rena’ kunnen nog weken aanhouden

Scheepsongeluk

Het nabij Tauranga gestrande containerschip ‘Rena’ lekt momenteel geen olie meer. De Nieuw-Zeelandse autoriteiten schatten dat tot nu toe tussen de 10 en 50 ton ruwe olie is weggelekt uit het schip.

De gevolgen van die vervuiling zouden nog weken kunnen aanhouden. Ondertussen slaat de reeds gelekte olie neer op het strand van Maunganui en zijn de eerste met olie besmeurde vogels gespot.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

We hebben geprobeerd HFO en MDO zo goed mogelijk te vertalen. Er staat niet in het artikel dat de HFO als cargo werd vervoerd. De uitspraak over de schadelijkheid voor het milieu komt voor rekening van de geciteerde Stephan Lutter.

Geplaatst door: Redactie op

Kleine correctie: Containerschepen vervoeren geen ruwe olie. De Rena had naar alle waarschijnlijkheid 1700 ton HFO (Heavy Fuel Oil) en 70 ton MDO (Marine Diesel Oil) aan boord. Dit als brandstof voor de motoren, niet als cargo.

HFO is geen giftig afval. Het is een van de zovele producten die uit ruwe olie gedestilleerd worden en is niet giftiger dan veel andere raffinageproducten die we dagelijks vervoeren, verbranden en verbruiken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dit geen milieuramp is, m

Geplaatst door: Jan op