Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Topmensen uit de Chinese maritieme wereld hebben tijdens de eerste dag van het ‘Yangtze International Inland Shipping Forum’ menig Nederlandse congresganger zijn jetlag snel doen vergeten.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Geachte “binnenvaartoperator”.
In ieder geval vermeld ik nog wel mijn naam
en zoals u weet is het geluk met de dommen. Dat voordeel hebben wij dan toch nog wel.
Voor wat betreft de brandstofprijzen wil ik graag eens een maandje met uw literprijs ruilen.
Met vriendelijke groet.
Vervoer over de weg,….vlug als water.
Geachte heer of mevrouw Sestig, met deze reactie laat u duidelijk blijken geen verstand van zaken te hebben. Bnet u niet werkzaam in een andere bedrijfstak. Tenslotte klagen op dit moment alle verladers overde krapte aan capaciteit aan wegvervoerders. Het is duidelijk dat het een juiste verhouding moet zijn tussen binnenvaart, spoor en het wegvervoer. Vanzelfsprekend betalen wij ook hoge brandstofprijzen. Onze schepen varen over het water, niet op water. Zonder de binnenvaart gaat het niet lukke
Ik begrijp de reacties vanuit het wegvervoer niet. Er komt zoveel volume bij dat niet dmv wegvervoer kan worden afgewikkeld dat de vervoerders juist blij moeten zijn met de binnenvaartontwikkelingen. Die vervoerders die dit reeds voorzagen zijn al ‘ingestapt’ op het multimodaal vervoersconcept.
Als er een brug gesloten wordt voor goederenverkeer wordt daar ( terecht) op geageerd. Als er sluizen met tientallen jaren onderhoudsachterstand liggen waar bij een enkel ongeval het gehele scheepvaartv
Binnenvaart is de toekomst voor containerverplaatsing in nederland en duitsland!!