Op reis in China: Maandag 15 januari: Chongqing biedt kansen

Het rondetafelgesprek met de lokale autoriteiten van Chongqing en de Chongqing Port Logistics Group is geslaagd. De Chinezen hier weten wat ze willen en hebben uitgesproken ideeën over de hulp die Nederlandse bedrijven hen zouden kunnen bieden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Kartelvorming in de scheepvaart en transport is uit den boze, maar wanneer er geen tarief afspraken zouden zijn, zal de concurentie de markt gaan verzieken. Dan hou je over een aantal jaren alleen de grootste int. expediteurs en de grootste reders over. Als er geen concurenten zijn kun je alle tarieven zo hoog maken als je wil.

Geplaatst door: Paul op

Onderlinge afspraken zijn uit den boze. Samenwerken is iets anders dan samen de markt verzieken. en laten we de FEFC ook niet vergeten.

Kartel afsraken zijn al zo oud als de scheepvaart het is aan de verladers om daartegen wanneer zij dit nodig vinden te ageren.

Geplaatst door: Marco Essenberg op
Op reis in China: Maandag 15 januari: Chongqing biedt kansen | NT

Op reis in China: Maandag 15 januari: Chongqing biedt kansen

Het rondetafelgesprek met de lokale autoriteiten van Chongqing en de Chongqing Port Logistics Group is geslaagd. De Chinezen hier weten wat ze willen en hebben uitgesproken ideeën over de hulp die Nederlandse bedrijven hen zouden kunnen bieden.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Kartelvorming in de scheepvaart en transport is uit den boze, maar wanneer er geen tarief afspraken zouden zijn, zal de concurentie de markt gaan verzieken. Dan hou je over een aantal jaren alleen de grootste int. expediteurs en de grootste reders over. Als er geen concurenten zijn kun je alle tarieven zo hoog maken als je wil.

Geplaatst door: Paul op

Onderlinge afspraken zijn uit den boze. Samenwerken is iets anders dan samen de markt verzieken. en laten we de FEFC ook niet vergeten.

Kartel afsraken zijn al zo oud als de scheepvaart het is aan de verladers om daartegen wanneer zij dit nodig vinden te ageren.

Geplaatst door: Marco Essenberg op