Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Shanghai is niet alleen de stad waar de Yangtze uitmondt in de Oost-Chinese zee, maar tevens de eindbestemming van de Yangtze-handelsmissie. In deze stad wordt vandaag nog een heftig programma afgewerkt met onder meer een kijkje op de ‘booming’ Yangshan-containerterminal en een meeting met de haventopman van Shanghai. Ook is er een receptie voor genodigden van de deelnemers aan de handelsmissie.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
En Anders dan gaan we toch zelf eerst bouwen en dan een vergunning aanvragen. dan ligt het er al en is er niets meer aan te doen. de geluid vergunning komt er dan wel want in de verste verte is er geen woonhuis te bekennen.
De Tweede Maasvlakte moet er komen anders dreigen vele verladers naar het buitenland te gaan.Dus Den Haag luister naar de mensen die het goed menen met de ecnomie,dus op z’n Rotterdams niet ouwe hoeren mouwen op stropen en bouwen aan die Tweede Maasvlakte.
Het is voor rotterdam als haven een must om een tweede maasvlakte te maken gezien het feit dat je als ooit grootste haven weer in beeld wilt komen je eigenlijk geen keus hebt. dus starten maar.
Als hij er NIET komt, met dank aan Milieu-defensie… dan kunnen we als Mainport wel inpakken…
Ik hoop dat onze groene vrienden er dan rekening meehouden dat een berg werkelozen een hoop geld gaan kosten.
Tuurlijk komt die eerste plons er. alleen zal het wel worden uitgesteld omdat het zeldzame strontpluiskonijntje ( dat nooit in nederland heeft geleefd ) zal moeten worden verhuisd. en zal het breekwater sardientje moeten worden opgevangen omdat die alleen in het breekwater leeft. dus medio 2050 zal de 2e maasvlakte er wel liggen ( ongeveer net zo snel als de verlenging van de A4 om de A13 te ontlasten )
Wel zonde van al die miljarden voor d ebetuw elijn als je er voor kiets om de tweede Maasvlakte niet aan te leggen. Veel te veel regeltjes. Als het zo doorgaat lukt hetin ieder geval nooit om in 2013 de eerste schepen te hebben liggen. Wle investeren in een haven waar bijna geen schip komt, maar niet in de belangrijkste haven van Europa…
Die eerste plons komt er wel, echter alleen niet op de manier zoals men mogelijk denkt in Den Haag, maar de plons zal veroorzaakt worden door de huidige regering die door de bevolking in het water gegooid zal worden!!