Emma Maersk: Mega-schip met mini-bemanning

In de technische toelichting van de Emma Maersk zijn het niet alleen de grote cijfers die de aandacht trekken.

Om de kolos veilig van haven naar haven te brengen, blijken amper dertien zeelui te volstaan. Toch is in het accommodatieblok onder de brug plaats voor dertig opvarenden, zodat er bijvoorbeeld ook zeelui in opleiding kunnen meevaren.

Volgens de rederij volstaat een kleine bezetting van dertien crewleden omdat de navigatieprocessen in hoge mate zijn geautomatiseerd. Het centrale computersysteem volgt bijvoorbeeld voortdurend 8.000 datasignalen uit de machinekamer en de laadruimen op.

Indien er toch iets goed fout zou gaan, heeft de kleine bemanning plaats zat in de reddingssloepen. Dat zijn er namelijk twee met een capaciteit van telkens 38 personen.

Reacties

2008 wordt het jaar van onze weledelgstrenge heer Bos die nog even doorgaat om onze economie en ondernemrsklimaat uit te zuigen.

Lang leve de uitverkoop van de Nederland BV.

Geplaatst door: Anoniem op

2008 wordt het jaar van de redding van de kleine binnenvaart: Nadat verladers, gebundeld in de EVO, een paar decennia lang alles in het werk hebben gesteld, om er via uitgeklede vrachttarieven voor te zorgen, dat allleen de allergrootste binnenvaartschepen nog een boterham konden verdienen en kleinere, dikwijls up-to-date gemoderniseerde schepen naar de slopershamer verdwenen, is nu de redding nabij: Via door de belastingbetaler betaalde innovatiesubsidies kreeg men groen licht voor de bouw van

Geplaatst door: Jos Evens op

dat de prijsfaspraken tussen airlines wordt aangepakt betreffend fuelsurcharge. Met name op schiphol.

Geplaatst door: henk op

Jaar van weer een beurscrash.

Geplaatst door: ARIE op

Ik denk dat 2008 het jaar zal worden

waarin Den Haag weer geen of de verkeerde beslissingen neemt voor de Rotterdamse haven

schiphol ed de dile bestijding

Geplaatst door: Peter op
Emma Maersk: Mega-schip met mini-bemanning | NT

Emma Maersk: Mega-schip met mini-bemanning

In de technische toelichting van de Emma Maersk zijn het niet alleen de grote cijfers die de aandacht trekken.

Om de kolos veilig van haven naar haven te brengen, blijken amper dertien zeelui te volstaan. Toch is in het accommodatieblok onder de brug plaats voor dertig opvarenden, zodat er bijvoorbeeld ook zeelui in opleiding kunnen meevaren.

Volgens de rederij volstaat een kleine bezetting van dertien crewleden omdat de navigatieprocessen in hoge mate zijn geautomatiseerd. Het centrale computersysteem volgt bijvoorbeeld voortdurend 8.000 datasignalen uit de machinekamer en de laadruimen op.

Indien er toch iets goed fout zou gaan, heeft de kleine bemanning plaats zat in de reddingssloepen. Dat zijn er namelijk twee met een capaciteit van telkens 38 personen.

Reacties

2008 wordt het jaar van onze weledelgstrenge heer Bos die nog even doorgaat om onze economie en ondernemrsklimaat uit te zuigen.

Lang leve de uitverkoop van de Nederland BV.

Geplaatst door: Anoniem op

2008 wordt het jaar van de redding van de kleine binnenvaart: Nadat verladers, gebundeld in de EVO, een paar decennia lang alles in het werk hebben gesteld, om er via uitgeklede vrachttarieven voor te zorgen, dat allleen de allergrootste binnenvaartschepen nog een boterham konden verdienen en kleinere, dikwijls up-to-date gemoderniseerde schepen naar de slopershamer verdwenen, is nu de redding nabij: Via door de belastingbetaler betaalde innovatiesubsidies kreeg men groen licht voor de bouw van

Geplaatst door: Jos Evens op

dat de prijsfaspraken tussen airlines wordt aangepakt betreffend fuelsurcharge. Met name op schiphol.

Geplaatst door: henk op

Jaar van weer een beurscrash.

Geplaatst door: ARIE op

Ik denk dat 2008 het jaar zal worden

waarin Den Haag weer geen of de verkeerde beslissingen neemt voor de Rotterdamse haven

schiphol ed de dile bestijding

Geplaatst door: Peter op